7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

iCloudramp

Hoe kom ik in hemelsnaam van die iCloud af?

Mijn 5Gb iCloud bevat 2,9Gb aan berichten. Ik heb nu op al mijn devices de berichten verwijderd en ga er van uit dat ze dan ook uit de cloud verwijderd zijn….. nee dus.

Ik kan maar nergens vinden hoe ik ze uit de cloud kan krijgen.

Ik wil helemaal van de volstrekt onduidelijke iCloud af, hoe stop ik deze ongein?

Ik krijg nu zelfs een mail dat er geen backup meer van mijn iPad gemaakt kan worden in de cloud terwijl ik in iTunes heb aangegeven dat dit op mijn Mac moet gebeuren!!

Bijdrager
    Shmoo

Op een iOS device. Instellingen > iCloud Gebruikersnaam (bovenaan) > iCloud > Berichten [ Toggle deactiveren ]

Bijdrager
    OMT-fan

Staan op ALLE devices allemaal gedeactiveerd!!

Desondanks krijg ik dit te zien als ik bij beheer kijk:

Uitloggen bij iCloud gaat ook niet, al “tig” keer mijn Apple ID en root paswoord moeten invullen zonder enig resultaat!I

Inmiddels op mij Macs uitgelogd, alleen op de iPad en iPhone nog ingelogd en daar staan alle keuzes gedeactiveerd.

Bovenstaand plaatje staat onveranderd in de cloud…..pffff

Bijdrager
    tarun

Als je tikt op Berichten kan je daarop op doorklikken. Ik zie daar de optie “Schakel uit en verwijder”.

Bijdrager
    OMT-fan

Alles verwijderd nu afwachten of de cloud leeg is zonder dat het ook van mijn mac boek is verwijderd.

Bijdrager
    GoeieDag

‘Root’ password? Dacht het niet.

In het andere topic geef je geen reactie op mijn advies. Maar blijkbaar wel uitgevoerd?

Het zal wel makkelijk te verklaren zijn, want zelden zit de ‘ramp’ in de dienst, en bijna altijd in de gebruiker zelf.

Bijdrager
    OMT-fan

Natuurlijk zit de ramp bij de gebruiker, alleen ergens had er toch wel een soort HL kunnen zijn hoe de cloud te beheren.

ik heb je hint in andere item wel gevolgd alleen had het geen resultaat. De oplossing van Tarun lijkt wel resultaat te hebben. De cloud is vrijwel leeg nu.

Eerder heb ik alle apps in icloud uitgezet en ben nu mijn email accounts kwijt. Maar dat is wel weer op te lossen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.