14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

iCloudmail (marktplaats) altijd reklame?

Alle iCloudmail afkomstig van Marktplaats.nl komt in Apple Mail in de ongewenste reklame map terecht.

Elk bericht met als afzender marktplaats.nl wordt door mij via de button verplaatst naar ‘inkomend’ aangemerkt.

Dit gaat al maanden zo,

Gezocht naar filters/regels, niet gevonden…

Dit moet anders kunnen, wie?

Bijdrager
    GoeieDag

Verschillende mogelijkheden:

– schakel het filter uit, of

– pas ‘Stel opnieuw in…’ toe, of

– zet Marktplaats in Contacten.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Er is geen filter, er valt niets opnieuw in te stellen in iCloud mail.

Marktplaats mag niet in kontakten, andere afzenders staan ook niet in kontakten en die werken normaal..

Bijdrager
    nnsa

Zonder Marktplaats.nl in Contacten te zetten, blijft dit probleem. Misschien kan je een regel instellen voor Marktplaats in AppleMail ?

Mail instellingen

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  nnsa.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ik heb inmiddels zelf maar een “regel” aangemaakt in Apple Mail, lijkt opgelost.

@nnsa,

Blijft natuurlijk vreemd dat alle mail van Marktplaats.nl door Apple als Spam wordt gezien, het is natuurlijk een dubieuse club dat MP maar dit gaat wel ver…

Waarom zeg je hier  “Zonder Marktplaats.nl in Contacten te zetten, blijft dit probleem.” waarop is dat gebaseerd? heb je daar ervaring mee?

Bijdrager
    GoeieDag

JoopJoopJoop op 22 augustus 2019 om 10:31
    Er is geen filter, er valt niets opnieuw in te stellen in iCloud mail.

Wat nou, geen filter?

Het is gewoon het algemene filter in Mail.app. Zie afbeelding van @nnsa.

Bijdrager
    nnsa

@joopjoopjoop: ja ik heb hier ervaring mee. Dit zit binnen al die “fijne” algoritmen van Apple c.s. Zolang ik (met name buitenlandse) afzenders niet in mijn Adresboek zet, komen de mails (ook van mijn QNAP NAS) in het spamfilter terecht….

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@goeiedag,

Telkens weer merk ik dat je mijn berichten verkeerd leest of interpreteert, met verkeerde antwoorden tot gevolg..

Nog afgezien van het taalgebruik zoals “Wat nou”

Misschien beter niet meer op mijn berichten te reageren…

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  JoopJoopJoop.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@nnsa,

Misschien komt het omdat Marktplaats mail met random gegeneerde gebruikersnamen werkt wat spammers ook wel doen.

Wanneer ik echter telkens aangeef dat het geen spam is moet het algoritme van Apple toch zich passend gedragen..

Ik heb nu een “regel” gemaakt die de MP mail doorstuurt naar ‘inkomend” dat werkt.

Ik wil MP niet bij mijn contacten hebben.

Bijdrager
    GoeieDag

JoopKlepZeiker op 22 augustus 2019 om 16:56

Telkens weer merk ik dat je mijn berichten verkeerd leest of interpreteert, met verkeerde antwoorden tot gevolg..

Grappig dat als je een probleem hebt, je al wel weet wat een goed of verkeerd antwoord is.

Maar ik geef je een paar tips over het spamfilter, en ontken je om een of andere reden dat er een filter bestaat, en een reset daarvan, welke een posting later ook in een plaatje zichtbaar is. Waarom?

Schiet mij maar lek. Ondanks je beroerde reputatie hier, probeer ik je oprecht met zinnige antwoorden te helpen.

Rare kwast.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@goeiedag,

Graag mijn verzoek respecteren…

Bijdrager
    GoeieDag

Vergeet het maar.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@goeiedag,

Graag mijn verzoek respecteren…

@goeiedag
    22 augustus 2019 om 23:24

Vergeet het maar.

Dit typeert de mentaliteit van dit forumlid “Goeiedag”:

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  JoopJoopJoop.

Bijdrager
    McPim

Het typeert vooral jezelf JoopJoopJoop (*). Lees het eens terug, je krijgt een antwoord met suggesties en het eerste wat je roept is ‘Er is geen filter, er valt niets opnieuw in te stellen in iCloud mail.’ Beide beweringen zijn aantoonbaar onjuist, en toch begin jij dan kritiek te leveren. Je mag blij zijn dat je nog zo vaak antwoord krijgt hier.

(*) Een paar willekeurige voorbeelden: 1 – 2 – 3

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.