4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Walkingfingers

iClouddrive deactiveren (zonder verlies data)

Ongewild heb ik op een of andere manier iClouddrive geactiveerd. Ik wil dit gewoon niet. Echter als ik iClouddrive deactiveer (vinkje uit) worden alle bestanden verwijderd van mijn mac, ook in de map documenten en op mijn bureaublad. Dit wil ik uiteraard niet. Ik moet dan eerst een ‘ kopie bewaren’ terwijl die bestanden toch al op mijn mac staan. Ik vind dit wat vreemd.
    Hoe kan ik iClouddrive deactiveren zonder eerst een kopie te maken of andere handelingen te moeten verrichten?

Bijdrager
    gipsman

Misschien helpt dit:

http://www.howtogeek.com/273629/how-to-restore-your-desktop-and-documents-after-disabling-icloud-sync-in-macos-sierra/

Terzijde;
    Apple wil blijkbaar dat je mac een soort chromebook wordt en houdt er geen rekening mee
    1. dat internet niet alomtegewoordig is
    2. dat wifi niet altijd even snel is
    3. dat klanten soms willen overstappen naar google, microsoft, of gewoon een andere clouddienst

Denk er ook aan als je fysiek backupt naar een externe disk want je documenten en desktop vind je er niet in terug, als icloud sync actief is voor desktop en documenten.

Bijdrager
    Walkingfingers

Dank je gipsman! Ik ga er mee aan de slag, maar dat wordt pas komend weekend.Ik laat t weten.

Bijdrager
    Walkingfingers

Probleem opgelost. Was toch simpeler dan gedacht. (Wel vaker bij Apple). Dank zover.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.