3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Hemigrapsus

iCloud.com &/vs iWorks.com

Wat is hier in godsnaam aan de hand? Ik ben al tijden gebruiker van Apple, met (helaas (nog geen)) iOS devices. Na de installatie van Lion natuurlijk keihard zitten wachten op iCloud en de hele zooi. Zie ik dat iWork onder iCloud alleen werkt met iOS en ik zie dat iWorks.com er bestaat om bestanden te sharen.
    Weliswaar is deze laatste nog in beta fase, maar t werkt mooi. Geen klachten. Briljant idee. Chapeau.

Maar ligt het aan mij of waarom zie ik mijn iWork’s niet gewoon onder iwork in de icloud? iCloud brengt alles lekker bij elkaar zodat ik school ook makkelijk mijn omgeving heb en hoopte mijn dropbox ‘goodbye’ te zeggen. Maar juich ik te vroeg?

Bijdrager
    appievanr

Ja, ik weet. Voor dat je iWorks kunt gebruiken in de Cloud moet je het aanzetten op je iOS Device.

Heb wel vernomen dat er een update klaarstaat voor iWorks die dit op gaat lossen, dat je vanuit iWorks kan uploaden naar de Cloud via de Mac.

Maar of ze die onnozele regeling van het aanzetten op het iOS Device daaruit gehaald hebben voor je er gebruik van kan maken weet ik niet.

Wat je wel kunt doen is even bij een kennis inloggen met je account op een iOS Device en dan een bestand via Pages of iets dergelijks uploaden naar de Cloud, 5 minuten wachten en daarna natuurlijk wel weer uitloggen op het iOS Device, dan is het ook geregeld. Dan kun je daarna gewoon werken vanaf de Mac naar icloud.com en zijn je bestanden overal benaderbaar.

Maar misschien zijn er mensen die een betere oplossing weten.

Inactief
    Anoniem

Tja, het is zuur dat ze zich zo gefocust hebben op de iOS apps dat de Mac apps daarbij te kort zijn geschoten…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.