6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Airheart

iCloudback-up time-machine

Weet iemand of Time-machine op mijn externe harde schijf ook mijn bestanden back-upper die ik op iCloud heb staan?
    Ik heb tegenwoordig alles op iCloud staan, en als dat daar een keer mis gaat ben ik dan alles kwijt?

Bijdrager
    fred44nl

ik heb in de linker kolom van Finder een map met de naam iCloud drive.
    hierin staan enkele bestanden, die ik via iCloud kan benaderen.
    als ik nu in Finder in die map ga staan, vervolgens TimeMachine activeer en een paar dagen terug blader, dan staan daar ook de iCloud drive bestanden.
    dus het antwoord op de vraag is: Ja.
    maar je kunt het zelf ook testen.

Bijdrager
    SunKeeper

Als er in iCloud wat mis gaat heb niet alleen jij een probleem.8-O

Dat hele bureaublad-documenten-in-iCloud-gebeuren ben ik totaal geen fan van. Als je je bestanden belangrijk vindt kun je dat misschien beter uitzetten. Al heb ik maar één Mac, dus misschien is mijn beeld ook niet volledig objectief.

Bijdrager
    McMeller

Is de mogelijkheid om vanuit iCloud Drive Time Machine te gebruiken nieuw? Toen ik dat enige tijd geleden onder Yosemite of El Capitan probeerde, was dat onmogelijk. Time Machine switchte toen automatisch naar mijn thuismap.

Dat Time Machine een back-up maakt van de lokale kopieën van iCloud Drive, dat wist ik wel, maar ik dacht daar alleen vanuit de Bibliotheek te kunnen komen en bovendien is die kopie vaak incompleet door de opslag-optimalisatie in Sierra.

Zijn jullie overigens bekend met de mogelijkheid om op iCloud.com verwijderde bestanden binnen een maand te herstellen?

Bijdrager
    Shmoo

Zijn jullie overigens bekend met de mogelijkheid om op iCloud.com verwijderde bestanden binnen een maand te herstellen?

Ja dat geeft namelijk elke serieuze clouddienst.:wink:

Bijdrager
    McMeller

Elke goede Chinees heeft ook tomatensoep. Betekent niet dat jij dat weet. Als algemene kennis het uitgangspunt is kunnen we het forum wel opdoeken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.