3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Paulheijkens

iCloud zoek mac vergrendeling uitzetten

ik heb op iCloud (website) mijn mac vergrendeld maar ik zag geen resultaat
    nu een week verder wilde ik bootcamp gebruiken en bij het kiezen van de opstart schijf word er dus gevraagd om het wachtwoord die ingesteld is op iCloud.

nu de vraag hoe krijg ik dit wachtwoord weer uit mijn mac

Moderator
    Night

Ik gok erop dat je dan eerst je Mac weer moet ontgrendelen in iCloud.

Bijdrager
    csteelooper

Als je Mac eenmaal vergrendeld is kun je deze alleen nog ontgrendelen door je wachtwoord in te voeren van je Apple ID/iCloud account. Rest mij de vraag waarom je je Mac in eerste instantie had willen vergrendelen… De vergrendeling kan soms laat intreden omdat je Mac eerst in een bepaalde modus moet staan alvorens zijn locatie wordt gerapporteerd (dit bereik je door als ‘Gastgebruiker’ in te loggen). Alleen dán wordt de locatie van je Mac zichtbaar in Find My iPhone (de App/web-service) en daarná treedt de vergrendeling in, mits er dan verbinding is met het internet. Voor sommige (nieuwere) modellen geldt, dat deze ‘beacon’-functie ook start als je in de Recovery-partitie van je Mac start of als je probeert op te starten vanaf een andere partitie dan die waar je OS X installatie zich bevindt.

Om kort te gaan dien je dus je iCloud-wachtwoord in te voeren om verder te kunnen. En doe jezelf een lol: gebruik de functie verder alleen wanneer deze écht nodig is, zoals wanneer je Mac werd ontvreemd…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.