3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Sarcas

iCloud Windows 10 – Hoe dan..?

Heb voor het eerst in m’n leven een Windows-machine aangeschaft… Om beter te kunnen gamen, dat liep toch vaak niet echt lekker op m’n MBP.

Al installerende leek het me ook wel handig om iCloud te installeren om al m’n foto’s/media bij de hand te hebben. Krijg alleen iCloud voor Windows niet aan de praat. Er verschijnen uiteindelijk wel mappen met jaartallen als naam, maar die worden niet gevuld, ook niet na een paar dagen. Al een paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd…. niets. Ja, de map ‘gedeelde albums’ komt wel vol foto’s. Maar de rest niet.

Hoe doen Windows-gebruikers dat dan met hun iPhones? Is die iCloud software op Windows zo slecht? Vragen, vragen….

Bijdrager
    Shmoo

Komen andere items wel door?

Hoeveel geheugen (samen) heeft jouw iCloud gedoe. Ik bedoel stel je hebt weet ik hoeveel duizenden foto’s en ook nog eens een boel iCloud Drive rommel en 81.745 mailtjes en wat niet allemaal.

Probeer eens alle verschillende categorieën een voor een te activeren. Dus eerst alles deactiveren, dan uitloggen. Herstarten > inloggen en dan alleen Agenda of Foto’s activeren. Wachten totdat deze klaar is met syncen en dan de volgende activeren.

Misschien is het mogelijk dat je Windows PC geen achtergrondtaken kan uitvoeren of dat het verbinding et het internet verbreekt wanneer je ‘m niet gebruikt. Dan kunnen deze items ook nog downloaden wanneer jij slaapt.

Bijdrager
    Sarcas

<p class=”cite”>Shmoo op 13 november 2019 om 11:24</p>
    Komen andere items wel door?

Ik sync verder alleen bookmarks met de Chrome-plugin. M’n iCloud-drive is veel te groot en heb ik niet nodig op de Windows-PC.

Hoeveel geheugen (samen) heeft jouw iCloud gedoe. Ik bedoel stel je hebt weet ik hoeveel duizenden foto’s en ook nog eens een boel iCloud Drive rommel en 81.745 mailtjes en wat niet allemaal.

Ik neem aan dat je opslagruimte bedoeld. Een dikke 160Gb aan foto’s. Documenten, desktop etc sync ik niet met de Windows-PC. Mail gebruik ik er ook niet op.

Probeer eens alle verschillende categorieën een voor een te activeren. Dus eerst alles deactiveren, dan uitloggen. Herstarten > inloggen en dan alleen Agenda of Foto’s activeren. Wachten totdat deze klaar is met syncen en dan de volgende activeren.

Ik zal de verschillende foto-onderdelen eens één voor één proberen.

Misschien is het mogelijk dat je Windows PC geen achtergrondtaken kan uitvoeren of dat het verbinding et het internet verbreekt wanneer je ‘m niet gebruikt. Dan kunnen deze items ook nog downloaden wanneer jij slaapt.

Tja. Ik ga er maar vanuit dat ie dat gewoon kan, want ik heb hem niet gezegd dat niet te doen. Ik heb hem een paar dagen laten doordraaien (geen sleep/hibernate) maar meer dan de gedeelde albums zijn er niet binnengekomen. Er is ook geen progressbar of iets waaraan je kan zien dat er nog iets bezig is. CPU gebruik is erg hoog van de applicatie (20-25% CPU), maar dat schijnt normaal te zijn. Ben bang dat het gewoon een stukje slecht programmeerwerk is. Maar bedankt voor het meedenken…

S.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.