17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    RW

iCloud volledig resetten….

Hallo, meer dan een jaar geleden probeerd ik iCloud. Ik kreeg dubbel afspraken in mijn agenda omdat ik natuurlijk agenda op mijn mac niet uitgevinkt had. Toch vind ik iCloud wat mysterieus. Ik heb sinds enkele weken een iPad aangeschaft.

Ik wil enkel mijn contacten en agenda synchroniseren met mijn iiMac, Phone en iPad. Daarom wil ik opnieuw met een schone lei starten en vraag mij af of ik alles in iCloud kan wissen zonder natuurlijk mijn agenda en contacten te verliezen die nu op mijn iMac en iPhone staan. Of synchroniseer ik beter via iTunes om geen problemen te hebben??

Ik heb al gehoord hier en daar dat je iCloud niet kan wissen, wat mij zeer onlogsch lijkt toch?

Bedankt voor hulp!!

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden geleden door  Pete.Z. Reden: Verplaatst uit OMT sub forum

Bijdrager
    GoeieDag

Wat je misschien hebt gehoord, is dat je een iCloud account als geheel niet kan wissen; de data kun je zeker wel wissen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@goeiedag,

RW vraagt: “of ik alles in iCloud kan wissen”

Bijdrager
    GoeieDag

Wat wil je hiermee zeggen? Ik geef antwoord, en als TS het niet begrijpt, dan moet ie dat even aangeven.

Bijdrager
    RW

Hoe doe je dat dan? Maar vooral: blijven alle gegevens van mijn agenda en contacten bestaan op de iMac??

Bijdrager
    McMeller

Je kunt toch gewoon zien welke onderdelen op iCloud worden bewaard, en dat opschonen?

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe doe je dat dan? Nou, gewoon: bestanden, dwz contacten, agenda’s, selecteren en weggooien.

Bv op jouw account via icloud.com inloggen, en dan aan de gang.

Of nog makkelijker: zet die iCloud account op je Mac, ga naar Contacten, selecteer daar de iCloud account aan de linkerkant en gooi al die contacten weg. Hetzelfde met Agenda. Dan zijn de iCloud contacten en agenda’s gewist. Op je Mac blijft dan verder alles nog staan.

Bijdrager
    Eple

Sinds 25 mei kun je wel degelijk een iCloud account compleet verwijderen. Dit doe je op privacy.apple.com

Bijdrager
    RW

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik mijn account verwijder maar alleen de contacten en mijn agenda…..

Bijdrager
    GoeieDag

RW, dat was aan mij gericht, waarvoor dank @eple.

@rw, is e.e.a. al een beetje duidelijk?

Bijdrager
    RW

<p class=”cite”>GoeieDag op 9 augustus 2018 om 21:37</p>

Sorry en toch bedankt maar……staat die iCloud niet automatisch op je Mac dan? Zo nee, hoe plaats je die daar op? Ik moet dringend een boek opzoeken daarover, tenzij je mij nog wat verduidelijken, waarvoor dank!!

Bijdrager
    GoeieDag

Nou, dit lijkt me langzamerhand een gevalletje van iemand die even naast je moet gaan zitten om een makkelijke helpende hand te bieden, want om vanuit het forum deze hulp aan te bieden is wat lastig. Terwijl het helemaal niet zo moeilijk is.

Of toch maar proberen: wat staat er op je Mac onder Systeemvoorkeuren>iCloud?

Bijdrager
    RW

<p class=”cite”>GoeieDag op 9 augustus 2018 om 23:22</p>
    Nou, dit lijkt me langzamerhand een gevalletje van iemand die even naast je moet gaan zitten om een makkelijke helpende hand te bieden, want om vanuit het forum deze hulp aan te bieden is wat lastig. Terwijl het helemaal niet zo moeilijk is.

Of toch maar proberen: wat staat er op je Mac onder Systeemvoorkeuren>iCloud?

Eerst en vooral bedankt om te helpen!!!

Dit staat er: iCloud

Bijdrager
    GoeieDag

Oké. Je moet dus nog je Apple ID daar invullen. Doe dat dan maar eens. Kan geen kwaad, ook al gaat ie het e.e.a syncen.

Bijdrager
    GoeieDag

Blijkbaar kon het wel kwaad… 😏

Bijdrager
    RW

@goeiedag, ik had u een pb gestuurd….

Nog even en ik zal mij opnieuw kunnen bezig houden met het probleem; Alvast bedankt!

Bijdrager
    GoeieDag

Oh, sorry, niet gezien. Kreeg er ook geen melding van; is dat niet de zoveelste OMT website bug?!

Anyway: haak maar aan als je weer in de gelegenheid bent met dit probleem aan de gang te gaan. 👍🏻

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.