11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

iCloud verplicht te gebruiken?

Hi,

Ik wil de iCloud niet gebruiken..

Sinds Mavericks lijkt het synchroniseren van contacten alleen nog mogelijk via de Apple Cloud.

Waarschijnlijk geldt dit ook voor o.m. de agenda, juist deze programma’s bevatten vertrouwelijke informatie.

Klopt dit of is er nog hoop voor een alternative methode???

Bijdrager
    RWK

Zover ik weet is iCloud de oplossing voor het syncen van je iDevices. Dit omdat iCloud het systeem is dat jou agenda, contacten en mail bijhoudt en dit pusht naar al je andere apparaten. Verder zou ik het niet weten omdat iTunes het syncen van contacten niet meer ondersteund.

Is er verder nog een reden waarom je perse geen iCloud wilt gebruiken? Je kan het systeem alleen voor die doeleinden gebruiken en mocht het je niet bevallen kan je dat uit iCloud ook weer verwijderen.

Bijdrager
    iep

Dat is niet helemaal waar maar je zit in de goede richting. Je moet het nu hebben van diensten zoals iCloud waarbij synchronisatie via een centrale server gaat ipv via iTunes. Die server kan die van iCloud zijn maar ook die van Google of de Exchange server op werk (om er maar eens een paar te noemen).

Bijdrager
    RWK

Wat is er dan helemaal niet waar aan?

Bijdrager
    belfortmac

Er zijn ook mensen die iCloud niet vertrouwen.
    En dat moesten er misschien meer doen.
    de USA is niet te vertrouwen, zo blijkt de laatste dagen maar weer eens duidelijk.

Bijdrager
    macpro

Je kunt zelf een Mac met OS X Server inrichten en daar Contacten en Agenda’s als gedeelde diensten mee aanbieden.
    Dan heb je alles in eigen beheer en staat alle data bij jou.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@macpro

Natuurlijk kan dat, maar dat is wel een heel kostbare oplossing a.g.v. het feit dat Apple zijn gebruikers steeds meer dwingt afhankelijk te zijn van Apple.

Ik verwacht dat over enige tijd alle programma’s alleen nog maar online gebruikt kunnen worden, en we compleet afhankelijk worden van Apple.

Adobe is er al mee begonnen.

Het lijkt er op neer te komen, dat de enige oplossing voor mij is, terug naar 10.8.x (en dan draait de laatste versie van iWorks niet meer dacht ik).

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hier een artikel over het verwijderen van deze functie uit Mavericks (lokaal synchroniseren via USB).

Bijdrager
    Max_G
    macpro op 28 oktober 2013

Je kunt zelf een Mac met OS X Server inrichten en daar Contacten en Agenda’s als gedeelde diensten mee aanbieden.

Maar dan sync je niet vanaf de ene Mac naar de andere (of naar een iDevice), maar gebruik je een server. Of begrijp ik het verkeerd?
    .
    En hoe zit het dan met het gebruik van bijvoorbeeld een Synology Cloudstation? Kun je met Mavericks nog wel alle apparatuur syncen?

Bijdrager
    macpro

@Max_G: dan heb je hetzelfde als wat Apple gebruikt. Alleen draai je het lokaal op een eigen server.

Synology Cloudstation gebruik ik niet, dus daar kan ik verder weinig over zeggen.

Bijdrager
    iep
    RWK op 28 oktober 2013

Wat is er dan helemaal niet waar aan?

Dat iCloud het enige is waarmee dit kan. Er zijn diverse andere services zoals Exchange en Google waarmee het ook mogelijk is. iCloud is dus niet de enige maar 1 van velen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.