14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Djojo

iCloud upload fotos als documenten

Macgenoten,

Ik heb besloten om meer uit iCloud te halen en heb een 200GB abonnement genomen.
    iCloud is geruime tijd bezig geweest om mijn foto’s te uploaden maar is nu klaar.
    Het valt me op dat ik op mijn iPad maar een beperkt aantal foto’s kan zien.
    Dus heb ik gekeken naar Systeemvoorkeuren ==> iCloud om te kijken naar de capaciteit.

Ik zie het volgende:

Foto's

Het lijkt erop dat het grootste deel van de foto’s zijn geupload als document en niet als foto. Ik denk dat, omdat ze als document staan, kan ik ze niet terugzien iPad.
    Wat gaat hier mis? Of heb ik iets verkeerd gedaan?

Wie weet raad?

Gr.  Henk

Bijdrager
    Beech

En wat zie je op je iPad bij iCloud/opslag ? En wat zijn je instellingen bij Foto’s op je iPad ?

Bijdrager
    Djojo

Op m’n iPad zie ik dat de gekleurde balken overeenkomen met wat ik op mijn imac zie. ¬†De GB’staan er niet bij.

Instellingen Foto’s:
    iCloud foto’s ¬†aan
    Optimaliseer iPad opslag  aangevinkt
    Upload naar fotostream is uit
    Gedeelde albums is uit.

Bijkomend dingetje:

Wanneer ik foto’s op mijn iMac open, geeft hij aan dat het uploaden ¬†naar iCloud mislukt is.
    Ik zie dezelfde foto’s daar staan die ik ook op mijn andere apparaten zie staan.
    dat is dus wel vreemd, want wat is die 56GB dan?

Bijdrager
    Beech

Ik zou een keer uit- en inloggen.

Bijdrager
    Djojo

Alleen mijn iMac of alle apparaten?

Bijdrager
    Q-collective

Je hebt ze wel ge√ľpload met het Foto‚Äôs programma neem ik aan en ze niet als losse foto‚Äôs in de Finder staan? Dat laatste gaat niet werken.

Bijdrager
    Djojo

@beech:   uit- en inloggen geeft geen verschil

@q-collective: Ik heb iCloud ingeschakeld. Ik heb de opties voor fotos ingesteld en mijn iMac aan laten staan. Vanaf dat moment loopt het toch vanzelf? of zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    Beech

Een paar vragen:

Wat staat er in icloud.com ?

Airdrop  al eens gebruikt ? (Ziehier)

Is je fotobibliotheek de systeembibliotheek ?

Bijdrager
    Djojo

Het kan wel eens zo zijn dat daar het probleem zit.
    Wanneer ik kijk naar fotos ==> pakketinhoud ==> masters, dan zie ik daar maar 2 mappen staan. ¬†Die foto’s zijn zichtbaar op mijn ipad.
    Alle andere foto’s staan op de een of andere manier ergens anders.

Ik heb albums aangemaakt, maar die foto’s staan kennelijk ergens anders. ¬†Dat wordt een hoop uitzoekerij. ¬†Ik hoop dat ik dat kan herstellen.

Blijft wel de vraag: wat zijn dan die 52 GB aan documenten?

Bijdrager
    Beech

Dat moet je kunnen zien op http://www.icloud.com na inloggen met je Apple ID.

Bijdrager
    Q-collective

<p class=”cite”>Djojo op 6 oktober 2018 om 08:14</p>
    @q-collective: Ik heb iCloud ingeschakeld. Ik heb de opties voor fotos ingesteld en mijn iMac aan laten staan. Vanaf dat moment loopt het toch vanzelf? of zie ik iets over het hoofd?

Heb je dus: a. de foto’s in het programma Foto’s staan? en b. Staat de iCloud Foto’s ook aan? Dat laatste zie je bij Systeemvoorkeuren -> iCloud -> Foto’s -> Opties -> iCloud Foto’s.

Bijdrager
    Djojo

@ Beech,   Dat is nu helder.   Het betreffen films die ik los op de icloud-drive heb gezet. Dat is nu duidelijk.

@q-collective: Dat staat allemaal aan, maar ik heb iPhoto verzameling(laat ik het maar zo noemen) kennelijk geimporteert in Fotos en opgeslagen als albums.

Het is nu de vraag hoe ik die op een veilige manier in de systeembibliotheek krijg.

Bijdrager
    Q-collective

<p class=”cite”>Djojo op 6 oktober 2018 om 17:05</p>
    Het is nu de vraag hoe ik die op een veilige manier in de systeembibliotheek krijg.

Staat ‚ÄúGebruik als systeembibliotheek‚ÄĚ grijs in de voorkeuren van Foto‚Äôs? Zo ja, dan is dit je systeembibliotheek. Zo niet, dan klik je erop en wordt het je systeembieb.

Bijdrager
    Djojo

Nou, ik geef de strijd op. ¬†Foto’s is kennelijk bij mij zo’n zootje geworden door de jaren heen. Dat wordt voor mij een hele tour om dat weer goed te krijgen. ¬† Ik laat het eerst voor wat het is nu en ga als ik meer tijd heb kijken hoe ik het verder op los. Tot die tijd alles in losse mappen en zo naar de drive

Dank voor jullie adviezen. Ik weet in ieder geval nu wel waar het probleem in zit.

Gr  Henk

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.