5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Luck

iCloud uitschakelen, worden dan ook de foto's op mijn Mac bibliotheek gewist?

Hallo,

ik heb iCloud aangezet voor mijn foto’s maar ik vind he toch niet zo handig. Ik heb het nu weer uitgezet en ik lees dat na 30 dagen de foto’s (online?) allemaal worden verwijderd. Ik lees overal dat je je foto’s moet downloaden om te saven maar ze staan toch al in de bibliotheek op mijn Mac? Want tenslotte heeft iCloud daar de foto’s vandaan gehaald.

Of is met het inschakelen van iCloud dit ‘de enige bibliotheek’ geworden? En doe ik er verstandig aan de foto’s binnen 30 dagen op een externe schijf te zetten en na 30 dagen alles weer op mijn Mac terug te plaatsen?

Gr Luck

Moderator
    Raymon Mens

Hey Luck,

Heb je bij Foto’s > Voorkeuren > iCloud ingeschakeld dat originelen naar je Mac moeten worden gedownload? Als dat zo is kun je iCloud-fotobibliotheek veilig uitzetten. De originelen worden dan niet van je Mac verwijderd. Die 30 dagen gaat alleen over foto’s die je zelf weggooit en die in de prullenbak belanden.

Je zou met het uitzetten van het vinkje klaar moeten zijn.

Bijdrager
    Brombeer

Ik weet niet hoe groot de voorraad is, maar wat is er mis met de hele zwik neer een eigen externe schijf te kopiëren en voor de zekerheid met een ander apparaat onder een ander account het bestaan* en de resolutie* ervan controleren?

*niet dat je straks enkel snelkoppelingen en thumbs hebt

Bijdrager
    Luck

Hoi Raymond,

dank je wel, dat ziet er logisch uit. Ik heb het aangepast. Zie resultaat onder, blauwe vinkje bij iCloud bibliotheek gaat bij mij dan uit en Download orginelen wordt grijs. Ik denk dat het oke is zo

Bijdrager
    Luck

Hoi Brombeer,

dat is een prima advies. Ik was al begonnen een aantal op een stick (nieuwe albums aangemaakt) te zetten. Het was zoveel werk dat ik een eenvoudige en snellere manier zocht. Want je kunt geen albums overzetten vanuit Foto’s, alleen orginelen die ik dan weer op de externe schijf in albums moet plaatsen voor een beetje ordening.

Maar ik overweeg om het ook te doen, schept namelijk wel weer ruimte

Groet Luck

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.