13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Sunshine

iCloud toch maar weer uitschakelen?

Heel enthousiast heb ik mijn iMac, mijn iPhone en mijn iPad geüpdate naar de nieuwste software iOs5 en wat daar zoal bij komt.
    Uiteraard ook maar direct iCloud aan en geweldig een afspraak ingevoerd op mijn iPad verschijnt ook vrijwel direct op de andere apparaten. Helemaal leuk. Tot dat blijkt dat alle afspraken samen gevoegd worden en alles dus 3 x in iCal verschijnt. Verwijderen helpt niet, want na een paar minuten staat alles er gewoon weer. Dus wil ik iCloud uitschakelen. MAAR DAT GAAT ZO MAAR NIET!!!!!
    Als je iCloud uit wilt zetten moet je nl wel even bevestigen dat alle gegevens die met de wolk gesynced werden gewoon doodleuk van je Mac verwijderd worden. En dat geld ook voor je map document!!!!!
    Wat is dat voor iets belachelijks? Omdat ik niet meer mobiel wil synchroniseren hoeven toch niet alle documenten, contacten, bladwijzers, agendas etc van mijn computer verwijderd te worden. :thumbsdown:
    Wellicht begrijp ik iets niet helemaal, maar volgens mij gaat Apple hier toch wel iets te ver.
    Doe ik iets verkeerd of ben ik gewoon zo dom?:confused:

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Volgens mij zijn dat syncs van MobileMe, iCloud en door het syncen via het kabeltje.
    MobileMe dus uitschakelen en in iTunes aangeven dat je die dingen niet wil syncen als je de iPhone aansluit.
    Wat betreft iCloud en het wissen van al je gegevens… volgens mij blijft alles wel gewoon in de cloud als je ervoor kiest om alles te verwijderen van je Mac of iPhone….
    Ik weet dit niet zeker. Misschien kan iemand dit bevestigen?

Moderator
    Pete.Z

Verplaatst naar juiste sub-forum, graag opletten waar je je topics opent.

Bijdrager
    Raddie

Ik denk dat bovenstaande reactie klopt. Ik weet ook niet zeker of het werkt, maar kun je niet je agenda in je mac exporteren voordat je gaat rommelen, dan heb je in ieder geval een backup, die je later weer zou kunnen importeren?

Bijdrager
    Hansi2124
    Bijdrager
    macbook-Jan

Ik had dat met mijn contacten.

In Itunes contacten synchroniseren uitgezet.
    Dit toegepast en gesynchroniseerd.
    Resultaat Iphone geen contacten.

Daarna in Icloud contacten aangezet.

Resultaat alle contacten op mijn Iphone weg en op mijn Macbook Pro!!!

Middag bezig geweest om dit via Time machine weer terug te zetten…

Dus de logica van synchroniseren snap ik nog niet helemaal.

Bijdrager
    Delta

Ik heb even een kleine test gedaan.

Door het uitschakelen van contactgegevens in iCloud systeemvoorkeuren is nu mijn hele adresboek leeg op mijn mac. De gegevens zijn echter wel nog te vinden in iCloud zelf, maar daar heb ik eigenlijk niks aan.

Het uitschakelen van Photostream en bladwijzers heeft verder geen gevolgen voor die data op je mac. Mijn foto’s zijn er nog allemaal en mijn bladwijzers ook.

Aangezien ik geen Pages heb kan ik niet testen wat gebeurd als je documenten en gegevens uitschakelt, maar als ik kijk naar wat met mijn contactgegevens is gebeurd zou ik dit ook niet willen testen omdat je hierbij dezelfde melding krijgt.

Bijdrager
    iRenik

Links bovenin je iCal kun je aangeven met welke kalender te willen werken op de apparaten.
    Als je alleen iCal Cloud aanvinkt heb je geen last van dubbele afspraken. Alles wat je doet vind alleen plaats in de cloud en niet apart op je apparaten.

Hier werkt de agenda, adresboek en mail perfect. Vanaf de iMac, Macbook, Pads, Phones, Windows en iCloud.com… hasslefree.

Alleen documenten hou ik lekker via Dropbox, ideale combi zo.
    Succes ermee!

Bijdrager
    vanhaze

Wat mij gister overkwam(ik zit ook in the cloud):

Ik ging effe een bakkie thee zetten.
    Ik kom terug bij m’n macbook, Safari had ik openstaan, opeens al mijn bookmarks weg.
    Tot nu toe ook niet meer terug gekregen:(

Ik had in Icloud vorige week Safari bookmarks sync aangezet, zowel op mijn macbook als iphone alsook ipad.
    De bookmarks staan nog wel op iphone en ipad, maar krijg ze dus met geen mogelijkheid meer terug op mijn macbook.

Ik heb op alle devices bookmarks sync uit en – aangezet, geen oplossing.
    Ik ben op alle devices uitgelogd en weer ingelogd op icloud , geen oplossing.

Hij gaat lekker ..:(

Bijdrager
    Sunshine

Ja ja, Apple bindt je met handen en voeten. En ja, het is helemaal geweldig dat de gegevens bewaard blijven bij een dienst die ik niet wil gebruiken. Ik begrijp niet waarom het van je computer/telefoon gewist moet worden. Het moet juist uit de clous gewist worden.
    EN LET OP: ALS JE DOCUMENTEN SYNCEN UITZET WORDT JE HELE MAP DOCUMENTEN IJSKOUD GEWIST!!! Ik heb dat uitgeprobeerd, nadat ik ff een kopietje van de map gemaakt had en inderdaad: alles weg.
    Voor de ware zen boeddhist een genot, zo’n leeg finder venster, maar voor de gemiddelde mac-er frustratie.
    Mijn advies: laat die wolk maar lekker over waaien.

Bijdrager
    DikkeWim

Voordat je gaat experimenteren is het handig een backup van je contacten te maken: menu “Archief/Exporteer…/Adresboek – Archief…”

Als het misgaat kun je gewoon dubbelklikken op het gemaakte archief en alles staat weer terug in je Adresboek!

Vraag
    Hoe dan ook, ik heb zelf naast mijn contacten in “iCloud” ook nog adressen “Op mijn Mac”.
    Van deze laatste kan ik niet af komen. Als ik ze delete, staan ze er binnen een paar minuteren weer in.

Graag een suggestie

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Je hebt “op mijn Mac” en je hebt “iCloud”.

Als je dus allebei hebt aangevinkt, dan heb je dus alles dubbel. Klik gewoon “op mijn Mac” uit.

En als je iCloud niet wil gebruiken, doe je het andersom.

Bijdrager
    Luuk

Ik had ook problemen met mijn iCloud dat alles dubbel weergegeven werd, uiteindelijk kwam ook alles dubbel in iCloud te staan. Bovenstaande oplossingen hielpen helaas niet. Blijkbaar had ik iCloud niet goed uitgeschakeld. Vond dit artikel hoe je iCloud veilig kunt uitschakelen zonder dat alles dubbel erin werd gezet.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.