14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    vinny70

Icloud synchroniseren tussen imac en iphone

Contactpersonen en agenda synchroniseren van imac naar mijn iphone 6s werkt perfect.De ingebrachte contacten of afspraken verschijnen onmiddellijk op mijn iphone.
    In de omgekeerde richting lukt dit echter niet.
    Icloud staat op beide toestellen ingeschakeld,contacten en agenda staan aangevinkt.
    Waar zit het probleem?

Bijdrager
    GoeieDag

Als je op de Mac de in de Contacten.app de weergave op ‘Toon groepen’ heb staan (via menu Weergave), wat staat er dan boven ‘Alle contacten’?

Bijdrager
    vinny70

/uploads/community/8d585d80f85fc40e49dbe910847af431a8314155_62149.png

Bijdrager
    vinny70

Boven alle contacten staat niets.

Bijdrager
    McPim

Ik help je even met het plaatje..

..en ik zie dat er een uitroepteken achter ‘iCloud’ staat. Dus daar klopt iets niet.

Bijdrager
    vinny70

Wat is de reden voor het driehoekje?

Bijdrager
    GoeieDag

Dat ‘boven’ was een foutje van mij, want ‘Alle contacten’ verandert van positie bij meerdere accounts.

Anyway, het eerder genoemde uitroepteken moet je even oplossen.
    Verder moet je dan eigenlijk geen contacten meer hebben in ‘Alle op mijn Mac’, want deze syncen niet mee.
    Kwestie van overslepen.

Bijdrager
    vinny70

Ik heb ondertussen de oorzaak ontdekt maar nog niet opgelost.
    Ik heb een Motorola smartphone gekregen van de werkgever,android dus.
    Daarop heb ik sync voor icloud contacten geïnstalleerd om zo mijn contacten uit icloud te importeren.
    Wanneer ik op de moto een nieuw test contact invoer dan wordt deze onmiddellijk zichtbaar op mijn iphone.
    Op de Imac wordt deze echter niet geïmporteerd en na een tijdje wordt het driehoekje met uitroepteken zichtbaar op de imac.
    Wanneer ik deze test contact aanpas op de iphone en opsla dan wordt deze wel zichtbaar op de imac.
    Synchroniseren van iphone naar imac lukt dus wel.
    Het probleem doet zich dus enkel voor wanneer ik een contact invoer in mijn motorola contacten.

Bijdrager
    McPim
    vinny70 op 08 september 2017

..synchroniseren van imac naar mijn iphone 6s werkt perfect. … In de omgekeerde richting lukt dit echter niet.

vinny70 op 08 september 2017

Synchroniseren van iphone naar imac lukt dus wel.

Tsjonge jonge vinny70…:-? Je stelt hier een vraag over iPhone en Mac met een sync probleem. Ik en anderen gaan daar over nadenken, proberen te helpen en nu blijkt opeens dat er helemaal geen probleem is tussen iPhone en Mac. Je hebt een Android telefoon met Android iCloud sync software en dat veroorzaakt de ellende… Waarom meld je dat dan niet meteen?! Ik kan nog begrijpen dat je nu pas ziet wat er precies mis gaat, maar niet dat je in je eerste post die Android met z’n niet-Apple software achterwege laat. (n)

Bijdrager
    vinny70

Mijn excuses voor de onduidelijkheid en de verwarring in mijn vraagstelling.
    Omdat de synchronisatie van android naar iphone wel slaagde had ik geen vermoeden dat de oorzaak bij android kon liggen.
    Door het feit dat de test synchro naar de iphone wel werkte dacht ik dat de overdracht tussen iphone en imac haperde.
    Ik begrijp nu dat ik het volledige plaatje vanaf het begin moest beschrijven.
    Nogmaals mijn excuses!

Bijdrager
    McPim

Apologies accepted :wink: . Ja het volledige plaatje is vrij essentieel als je een probleem wilt oplossen, zéker als er niet-Apple zaken bij betrokken zijn. Maar goed, op het driehoekje kun je klikken. Waarschijnlijk is de foutmelding ‘Some server contacts could not be copied to this address book‘? Dat zei mij niets dus dat heb ik ook niet gepost hier. Na jouw bekentenis is dat wel relevant geworden, het probleem zit dus in de Android sync software (die iets doet waar iCloud zich in verslikt).

Ik denk dat je meer kans hebt op een Android forum om dit op te lossen, tenzij hier nog meer gekkies zijn die iPhones én Androids gebruiken (grapje hoor :-P ).

Bijdrager
    Shmoo

Gaat het hier niet fout omdat meneer twee keer zichzelf als contact heeft ingevoerd.

Als je goed kijkt is mailadres 1 en 3 op één cijfertje verschillend en mailadres 4 lijkt daar ook weer op alleen met een me extensie.
    Kans ik groot dat hij zich op de Mac heeft aangemeld met contact nummer 1 en op iPhone met contact 2.
    Apple ziet dit dan als twee verschillende jijzelf’s.

Zorg dat je maar één keer in je eigen contacten voorkomt en zorg er ook voor dat je altijd hetzelfde mailadres gebruikt als primary adres voor alles iCloud en AppleID.

Dat voorkomt dit soort sync-problemen.

Bijdrager
    vinny70

Ik gebruik altijd hetzelfde mailadres om in te loggen op icloud.Ik heb dit gecontroleerd en dit is ook zo.

McPim,even ter zijde!

Android gsm is van werkgever.Contacten en agenda synchroniseren heeft maar één doel, niet alles
    tweemaal moeten inbrengen.
    Voor mijn eigen gemak dus.
    Nu ik moet wel toegeven dat ik een gadget man(smartphone en horloges) ben en niets leuker vind dan alles proberen en uittesten.
    Door deze Android leer ik nu met beide systemen werken.
    Ik ben 47 jaar oud en zo blijf ik mijn geheugen lekker trainen.:)

Echter, Apple heeft wel mijn voorkeur door zijn eenvoud, kwaliteit en zijn mooie design.
    Wat eenvoud betreft overklast Apple alles.
    Wat prijs betreft eveneens, maar dankzij vele jaren genot bekijkt meer dan zijn geld waard.
    Mijn vorige iMac was 7 jaar oud en heb ik nog kunnen verkopen voor 400 euro.
    Mijn eerste iPhone 4S werkt nog altijd, mijn echtgenote gebruikt deze, antiek mag zij hebben:).
    Kwaliteit heeft zijn prijs tot spijt van wie het benijdt!

Nu ga ik mijn sync probleem verder proberen op te lossen.
    Bedankt alvast voor de reacties.
    Tips zijn nog altijd welkom.

Bijdrager
    McPim

Eens met je terzijde vinny70… De enige ‘tip’ die ik nog heb: ik begrijp dat het probleem alleen ontstaat als je op je Motorola een contact invoert. Andersom en alle andere sync-acties werken probleemloos. Dan voer je nieuwe contacten toch in op je iPhone….? Zo vaak komt dat niet voor lijkt me.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.