12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Icloud sync

Het is toch een beetje absurd aan het worden;
    Ik had gedacht dat met de invoering van Icloud ik nu van een hoop gedoe zou verlost zijn, maar…

Ik werk met de laatste office versie ( ik haat het feit dat bij Apple en drie applicaties nodig zijn , daar waar in office alles samen zit in outlook)
    Nu, deze laatste staat ingesteld dat hij moet synchroniseren met Calendar en Address book.
    nou, soms werkt dit en soms niet.
    Maar goed, soms voer ik een nieuwe contactpersoon dan maar een tweede keer in , in address book .
    Dan zou je toch mogen verwachten dat die automatisch verschijnt in mij Iphone 4 ? Maar neen hoor, niets daarvan !
    Hier thuis neemt mijn Iphone het draadloos netwerk op, on the road soms 3G (zit bij Base, en daarvan is de bedekking in Belgie qua 3G zeer minimaal). Ligt het daaraan of wat? Ik denk wel dat mijn instellingen juist zijn van Icloud in de voorkeuren en toch werkt het niet ?

Balen !

Moderator
    Strifer

Als ik een nieuw contact toevoeg op mijn Mac staat ie even later gewoon op mijn iPhone. Uiteraard heeft je iPhone natuurlijk wel een verbinding nodig om een beetje goed te kunnen syncen.

Heb je het syncen van contacten als eens uit en aan gezet?

Bijdrager
    Johnyw

Waar uitgezet aub?

Bijdrager
    stavos

In de syncrhonisatie instellingen van iCloud.. Die kun je vinden op je iOS device, OS X machine en misschien ook wel online.

Bijdrager
    dionysos

De synchronisatie tussen outlook en adresboek is onbetrouwbaar en zou ik nooit iemand aanraden tot microsoft met een update komt om deze synchronisatie beter te maken of icloud te ondersteunen in outlook.
    Enige oplossing is om mail met ical en adresboek te gebruiken.

Bijdrager
    Johnyw

het is de sync tussen Outlook en Address book die misloopt !
    Stom van Apple, als je weet hoeveel mensen er met Office werken !!!

Moderator
    Strifer

Ah, ik had even gemist dat het de sync tussen Outlook en Adresboek was die misliep. Ik gebruik zelf alleen adresboek en mail van Apple. Werken opzicht verder perfect. Ik heb wel Office en gebruik ook wel Word, Excel en soms wat PowerPoint, maar van de rest blijf ik af. Outlook, ik vind het maar niks.

Succes in ieder geval, ik hoop dat je het werkend krijgt.

Bijdrager
    dionysos
    Johnyw op 21 oktober 2011

het is de sync tussen Outlook en Address book die misloopt !

Stom van Apple, als je weet hoeveel mensen er met Office werken !!!

Dom van microsoft zul je bedoelen… Apple heeft hier weinig mee te maken.

Bijdrager
    immaculatae

Nee, maar als apple zou denken dat zowat de hele wereld alleen met die 3 apps werken….dan begin ik me toch enigszins zorgen te maken:-)

Ik vind de overgang van ME naar Icloud helemaal niets. bedacht me dat het misschien wel handig zou zijn om mijn muziek (staat allemaal in I-tunes, een apple app;-) op die 24 gb die ik nog over heb te zetten… kan niet.
    Alles wat ik op Idisk had kan ik niet bewaren en nu ga ik maar op dropbox of zo iets over…
    groet

joep

Bijdrager
    iep

Adresboek is niet anders als wat het adresboekgedeelte in Outlook is. Het is dan ook niet de bedoeling dat je daar dan mee synchroniseert. Het is omslachtig en zorgt voor problemen. Dat zie je ook bij de mensen die van Outlook naar Google Calendar e.d. gaan via zo’n tussenstap. Synchronisatie loopt dan vaak achter of dingen worden helemaal niet gesynchroniseerd. Altijd een drama. Het werkt allemaal vlot en redelijk foutloos (hangt af hoe goed de maker van de software in programmeren is) wanneer je de service direct in de applicatie kunt gebruiken. Microsoft zou in deze dan ook MobileMe en iCloud beter moeten gaan ondersteunen als ze slim zijn. Dat iCloud nog niet ondersteund wordt is niet zo raar, dat is er nog maar pas dat kun je Microsoft nou niet aanrekenen. Met Mail, Adresboek en iCal werkt het overigens prima, je zou kunnen overwegen om tot die tijd deze apps te gebruiken (Mail kun je prima vervangen door Outlook omdat dit gewoon standaard IMAP en SMTP is, daar zijn geen problemen mee).

Bijdrager
    Johnyw

Akkoord, maar het heeft volgens mij weinig zin om mijn email adressen in address book op te slaan, omdat ze dan toch niet op te roepen zijn vanuit bv. outlook?

Bijdrager
    iep

Het probleem zit ‘m in het feit dat je spul van verschillende fabrikanten als 1 geheel wil gebruiken. Dat gaat nog altijd niet zonder slag of stoot (hoewel het met de jaren wel heel wat beter is geworden!). Outlook is meer gericht op Microsofts eigen Exchange en werkt daar ook het beste mee. De 3 vergelijkbare apps in OS X en een iPhone zijn weer bedoeld om met elkaar en dat iCloud te werken. Sinds een paar jaar kunnen ook zij met Exchange omgaan hoewel het niet alles ondersteund. Feitelijk is Exchange op dit moment de beste keus als je verschillende apparaten en applicaties met elkaar wil laten synchroniseren omdat dit het breedst wordt ondersteund. Raar maar waar.

Dat gezegd hebbende…iCloud al dan niet icm iOS5 gaat ook niet vrijuit. Ik merk dat de laatste tijd nogal wat moeite is met e-mail. Vaak moet ik handmatig controleren op nieuwe berichten ondanks dat dingen als push en fetch ingeschakeld zijn. Zo nu en dan doet ie het wel uit zichzelf. Andere services zoals agenda en adresboek werken bij mij gelukkig wel prima. Ik denk dat we nu ook nog moeten concluderen dat het de nieuwigheid is waardoor het allemaal nog niet zo vlekkeloos werkt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.