2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    DudeJoris

iCloud sync-problems Mail.app

Hallo,

Ben vandaag ook aan de slag gegaan met iCloud. Ook al heb ik geen iPhone of andere devices, enkel een nieuwe MBP. Ik wil iCloud echter wel gaan gebruiken aangezien er op op mijn stageplek geen Wi-Fi beschikbaar is, en ik dus op andere computers mijn werk doe. Ik loop echter tegen een drietal problemen aan:

Het volgende: op mijn MAC maak ik gebruik van IMAP met Gmail. Mijn vraag is, is het mogelijk om mijn Mail.app te syncen met mijn iCloud.com web-mail.app? In de mail.app op iCloud.com zie ik echter alleen mijn ……[email protected] ‘inbox’, en kan ik dus niet bij de mails waar ik toegang tot moet hebben (anders heeft het hele nut van iCloud geen zin voor mij). Ik had verwacht dat iCloud alles zou syncen, dus naast je @me.com emailadres ook gewoon je overige IMAP’s (in mijn geval 2x gmail).

Dan heb ik nog een vraag. Via de webapplicatie kan ik vanuit mijn @me.com mailtjes versturen (en deze komen ook aan). Echter als ik dit in mijn mail.app (mac) doe, dan komen de mailtjes niet aan. Hij geeft wel aan dat hij ze verstuurd heeft (want in die folder komen ze terecht), maar daadwerkelijk verstuurt zijn ze niet.

Tot slot, het heeft ook betrekking tot het syncen van IMAP, aangezien ik met IMAP (gmail) dus ook gebruik maak van de agenda (dus IMAP Calender GMAIL). Aangezien hij niet de mailtjes synced, is het logisch dat hij dit dus ook niet doet met de IMAP Calender. Calender.app op mijn MAC doet dit gewoon prima, dus vraag ik mij af waarom dit op iCloud dan niet goed werkt?

Hoop dat -ondanks de honderden topics- iemand me toch uit de brand kan helpen!

Bijdrager
    pippen2

Alleen @me mail is aanwezig in de iCloud. dat is eigenlijk net als Gmail een imap server. Je moet het niet zien als een back-up service. Andere e-mailaccounts zullen dus nooit daar aanwezig zijn. Lijkt mij eigenlijk ook zinloos, omdat je voor je andere mail gewoon bij Gmail terecht kunt toch?

Hetzelfde geldt voor de agenda en contactpersonen. Je agendapunten moeten wel in de iCloud agenda aangemaakt worden (dat zie je bij het aanmaken van een agendapunt in iCal) en niet in de Gmail agenda binnen iCal.

Waarom de mail niet verstuurd wordt kan ik helaas niet zeggen. Ik heb sowieso problemen met het @me.com account vandaag. Dus misschien is het wel een storing?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.