4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Airheart

iCloud sleutelhanger in IOS 11 op externe apps

Er is nu een mogelijkheid om wachtwoorden automatisch in te vullen als je op het sleuteltje rechtsboven je keyboard drukt. Dit geldt echter niet voor alle apps die ik in gebruik heb. Ik heb gehoord dat je de account eerst in safari aangemaakt moet hebben om automatisch te kunnen invullen. Anders ontbreekt het sleuteltje. Is er een manier om dat toch achteraf nog goed te krijgen? Heb geen zin om allemaal nieuwe accounts aan te moeten maken. Vaak geven ze dan ook aan dat het mailadres als gebruikersnaam al bekend is.

Bijdrager
    abbenhui

Ik weet echt niet over welk sleuteltje je het hebt.
    Maar wanneer je Sleutelhanger actief hebt staan zal deze steeds vragen of hij een gebruikersnaam/wachtwoord mag bewaren wanneer je op een site inlogt. Je hoeft het account niet via Safari aangemaakt te hebben (onzin); er zijn alleen sites die het automatisch invullen niet toestaan.

Bijdrager
    Niels
    abbenhui op 30 november 2017

Ik weet echt niet over welk sleuteltje je het hebt.
    Maar wanneer je Sleutelhanger actief hebt staan zal deze steeds vragen of hij een gebruikersnaam/wachtwoord mag bewaren wanneer je op een site inlogt. Je hoeft het account niet via Safari aangemaakt te hebben (onzin); er zijn alleen sites die het automatisch invullen niet toestaan.

Het gaat hier niet om sleutelhanger toegang in safari, maar in apps. Voorbeeld: in de PostNL app kun je nu je inloggegevens in laten vullen door de sleutelhanger. Dit heeft verder niets met safari te maken.

Het probleem ligt eerder bij de ondersteuning door de diverse apps, niet alle apps zijn namelijk geupdatet om gebruik te maken van deze functie.

Bijdrager
    abbenhui

Ik sluit me graag aan bij het betoog van NielsDam.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.