12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    jordi99

iCloud sleutelhanger?

Als je op een inlogveld op gebruikersnaam drukt, staat er soms -vul wachtwoord automatisch in- en dan vult de iPhone voor jou de gebruikersnaam en wachtwoord al in.. handig!

Maar… hoezo moet je soms zelf de gebruikersnaam invullen voordat hij pas komt met het veld -vul wachtwoord automatisch in-?

Iemand een idee hoe je dit oplost/waarom er verschil in zit?

Bijdrager
    sjonnie

Soms doet hij het niet inderdaad. De reden hiervoor weet ik ook niet.
    Wat je dan kunt doen is via instellingen > safari > wachtwoorden > en dan helemaal naar onderen scrollen en “nieuw wachtwoord” selecteren.
    Daar kun je het websiteadres (URL) invullen, gebruikersnaam en je zelfbedachte wachtwoord.
    Dan heb je in ieder geval voortaan het gemak van automatisch gebruikersnaam en wachtwoord invullen op je Apple devices voor deze site.

Bijdrager
    sjonnie

Waarom zou dat niet veilig zijn?
    Je maakt een gebruikersnaam en wachtwoord aan op de website en gebruikt sleutelhanger om dit voor je te onthouden.

Bijdrager
    sjonnie

Volgens mij is het enige verschil dat je het wachtwoord zelf bedacht hebt.

Bijdrager
    jordi99

Dit is toch gewoon handig en veilig, om de wachtwoorden in te zien moet je inloggen met touch id en apple versleuteld de wachtwoorden ook..

Bijdrager
    jordi99

@ Alison, lees dit maar eens;)

Klik

Bijdrager
    jordi99

@sjonnie, werkt trouwens ook niet.. net geprobeerd bij OneMoreThing, gebuikersnaam + wachtwoord ingevuld daar, automatisch en handmatig, kan bij beide niet ‘automatisch invullen’… echt vreemd dit…. zal eens contact opnemen met Apple

Moderator
    Night

Het ligt er soms ook aan hoe de invulvelden voor naam en wachtwoord zijn gedefinieerd; soms is het zulke ingewikkelde javascript o.i.d. dat Safari er geen wijs uit kan (en het dus niet als invulveld kan herkennen).

Bijdrager
    jordi99

Apple geeft dus inderdaad aan dat het ligt hoe een website geprogrammeerd is, bij Zalando bijv. werkt het netjes.
    De inlogvelden worden vanzelf geel gemaakt, en gebruikersnaam/emailadres en wachtwoord worden netjes ingevuld…

Bij OneMoreThing werkt het bij mij niet, bij jullie wel?

Anders @raymon regel dat even;)

Bijdrager
    GoeieDag

Als je de eerste één of twee letters invult op dit soort sites, dan wordt de rest vaak ook alsnog ingevuld. Niet gemerkt?

Bij OMT hoef ik de pointer maar in het invulveld te zetten (zodat het een knipperend streepje wordt), en dan vult ie gelijk gebr.naam en ww zelf in. Dat geldt voor de inlog via een draadje. Als je inlogt via de voorpagina, via de knop ‘Aanmelden’, werkt het idd niet.

Bijdrager
    jordi99

Inderdaad, daar log ik dus in via dat aanmelden menu van de voorpagina, hopenlijk werkt het hier ook in de toekomst

Bijdrager
    jordi99

Het werkt wel als je eerst naar een forum ‘draadje’ gaat en dan onderaan bij het inlogveldje klikt op gebruikersnaam, dan komt er wel te staan -vul wachtwoord automatisch in-.. dan maar zo:P

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.