2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    rickel

iCloud samenwerking

Na installatie (enige tijd) geleden van macOS Sierra worden de documenten gekopieerd naar de iCloud account. En het zou moeten werken als een soort IMAP-instelling in Mail maar nu voor de documenten. Al je documenten centraal bereikbaar voor elk Apple hardware die hiermee kan communiceren. Prima idee! Ik heb de proef op de som genomen en kom tot de ervaring dat het in mijn geval niet goed blijkt te werken.
    Als ik op mijn iMac werkt aan een documenten of in een database en die open ik later op mijn MacBook Air dan zie ik niet die wijzigingen of meer aangemaakte records in de database? Vreemd? En andersom (hardware) werkt het ook niet? Zou het te maken kunnen hebben dat ik met een oude iMac (2010) werkt en een jongere Macbook Air? Op beide computers staat macOS Sierra! Dit zou voor iCloud geen probleem moeten zijn…? Maar dit is toch wel het geval. Wie weet raad?

Bijdrager
    fixar

Helaas heeft de door Apple bedachte nieuwe opslagwijze in iCloud te lijden onder een uitgebreid palet aan bugs. Als het werkt is het prachtig, maar veel vaker dan gewenst werkt het gewoon nét niet…

Grote jongens als DropBox en Google Drive hebben dit veel beter op de rit.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.