3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Mickeymii

iCloud reservekopie Whatsapp + dubbele foto's

Hallo iedereen,

Ik zit sinds een tijdje met twee kleine probleempjes betreffende mijn iCloud. Allereerst zit mijn iCloud vol, waardoor er geen reservekopieen meer gemaakt kunnen worden. Toen ik eens dieper in mijn iCloud opslag ging zoeken zag ik dat er 2 maal Whatsapp tussen staat: eenmaal in “beheer opslag” (1,4 gb) en nogmaals onder reservekopieen (2.41 gb). Zijn dit dezelfde gegevens, en kan ik dus een van de 2 uitzetten om ruimte vrij te maken?

Mijn andere probleem doet zich voor op mijn macbook. Zoals altijd worden foto’s automatisch via fotostream op mijn mac gezet. Echter als ik nu mijn iPhone via USB aansluit en nieuwe onderdelen importeer, importeert hij alle foto’s die ook al via fotostream zijn geupload nog eens, waardoor ik dus allemaal dubbele foto’s erop heb staan. Dit is voorheen altijd goed gegaan, en ik zou niet weten waarom dit nu opeens anders loopt.

Bijdrager
    vuurvreter

Dit is voorheen altijd goed gegaan, en ik zou niet weten waarom dit nu opeens anders loopt.

Welkom in de wondere wereld die Apple heet!

Moderator
    Night

Van WhatsApp zou ik ze gewoon beide verwijderen. Degene (of beiden) die nodig is/zijn worden tóch opnieuw aangemaakt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.