14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    RW

iCloud probleempje

Hallo

Ooit heb ik eens ingelogd op iCloud toen ik nog mijn vorige iMac had. Nu heb ik sinds enkele maanden een nieuwe iMac. Ik logde nog eens in op iCloud en wil enkel mijn contacten en agenda synchroniseren met mijn iMac en iPhone. Nu kom ik tot de vaststelling dat ik dubbele dezelfde namen heb staan in mijn contacten en dubbele dezelfde afspraken op mijn iMac. Is er een manier om mijn iCloud eens volledig leeg te maken? Of hoe vermijd ik de dubbele adressen  in mijn contacten en dubbele afspraken in agenda??

Bedankt voor de hulp!!

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Daar zijn al ziljoen draadjes over geschreven. Begin hiermee:

macOS: Dubbele contacten opsporen en samenvoegen

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Link aangepast

Bijdrager
    RW

Bedankt voor de info maar het feit dat er al zoveel draadjes over verschenen zijn maakt toch mijn inziens duidelijk dat iCloud zo optimaal niet werkt blijkbaar….of heb ik het mis. Trouwens ik heb daarnet nog eens geprobeerd en had geen dubbele namen in mijn contacten staan. Nu terug na inloggen met iCloud. En ook nog steeds dubbele afspraken. Het lijkt precies of iCloud zijn bewaarde gegevens in plaats van overschrijven van de gegevens op mijn iMac deze niet overschrijft maar er bij plaatst……

Moderator
    Night

Kan dat wellicht komen omdat je de gegevens en afspraken (handmatig) hebt overgezet naar je nieuwe Mac die ook nog eens een andere versie macOS en/of gebruikersnaam heeft als je Mac ten tijde van de de eerste keer dat je je data hebt gesynct met iCloud?

Bijdrager
    RW

@night, bedankt om te reageren. Ik heb inderdaad de gegevens en afspraken handmatig over gezet ttz via migratieassistent  maar mijn gebruikersnaam heb ik niet veranderd. Vraag is nu of er een mogelijkheid bestaat om alle gegevens in iCloud te verwijderen om dan terug opnieuw de gegevens van de iMac over te plaatsten naar de iCloud??

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    RW

<p class=”cite”>penseel op 2 juli 2018 om 18:39</p>
    https://support.apple.com/nl-nl/ht203565

Zeer interessant!! Bedankt hiervoor!

Bestaat er een uitleg ivm dubbele afspraken in agenda ook? Na zoekwerk vind ik niks hierover………….

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    RW

<p class=”cite”>penseel op 2 juli 2018 om 20:25</p>
    https://support.apple.com/nl-nl/ht204123

Fantastisch! Bedankt ik probeer dat allemaal eens en ben benieuwd!

Bijdrager
    RW

Misschien toch nog dit: is het logisch dat wanneer je uitlogt op iCloud je bladwijzers in Safari op je mac verwijderd worden. In feite moet je dus steeds iCloud actief open laten staan??

Bijdrager
    GoeieDag

Nee, die worden niet verwijderd.

Bijdrager
    RW

<p class=”cite”>GoeieDag op 13 september 2018 om 23:53</p>
    Nee, die worden niet verwijderd.

Thx!! Kan het kwaad om altijd ingelogd te blijven op iCloud of is het veiliger om steeds weer uit te loggen?

Bijdrager
    GoeieDag

Huh? Natuurlijk moet je ingelogd blijven op iCloud, om goed gebruik te maken van alle services die het biedt. Waarom denk je dat je zou moeten uitloggen?

Bijdrager
    RW

Dank u!! Heb je ook in je agenda in de linker kolom “Op mijn mac”, “Andere” en dan ook nog “iCloud” staan? “Op mijn mac” daar heb ik verschillende agenda’s staan zoals thuis, vrienden enz…. Bij “andere” dat zijn enkel verjaardagen.

Moet ik “Op mijn mac” en “Andere”dan verwijderen? Ik veronderstel dat dit lokaal opgeslagen is, of heeft dat nog nut om het te laten staan?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.