9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Stoyanov

ICloud probleem (?)

Hallo allemaal.

Wij hebben achtereenvolgens; een IMac, IPad, IPhone 5S (ikzelf) en een IPhone 6S (mijn echtgenote).
    Ik heb de IPhone van mijn vrouw aangemeld bij ICloud. Mijn eigen telefoon ook. En ook de IPad.
    Als er nu iemand belt naar mij, dan gaat ook bij mijn vrouw de telefoon.
    Wat heb ik verkeerd gedaan?
    Hoe kom ik hier vanaf?

Bijdrager
    iMad

Heb je verschillende Apple ID gebruikt, voor je vrouw en voor jezelf?

Bijdrager
    Stoyanov

Eehhhmmmm…. nee.
    Moet dat per sé?

Bijdrager
    Melbuuln

Kijk even bij “Instellingen > Telefoon > Bel via andere apparaten”
    Daar kan je aangeven naar welke apparaten jouw telefoontjes moet worden doorgeschakeld.

Bijdrager
    GoeieDag
    Stoyanov op 22 januari 2016

Eehhhmmmm…. nee.
    Moet dat per sé?

Je moet niks, maar verstandig is het wel.
    Er hangen teveel services aan een (primaire) iCloud om deze te delen tussen twee mensen.
    Maar wat is het probleem om er één voor je vrouw aan te maken?
    Of één voor jouw, één van je vrouw en de bestaande gebruiken voor de gezamenlijke activiteiten?!

Bijdrager
    Stoyanov

Dus je kunt meerdere IClouds hebben draaien op 1 toestel?
    Maar kan je dan ook aangeven wat bij welke ICloud hoort?
    Qua apps etc.
    Het is bijvoorbeeld ook zo dat de skype op de IPhone van mijn vrouw EN op de IPad gaat jengelen.
    En dat wil ik graag zo houden.

Bijdrager
    iMad

Op dit moment kan dat nog niet, wat Goeiedag zegt 1 primaire iCloud waar mee je alle iCloud services kan gebruiken.
    Je kan wel een 2de toevoegen, maar dan mis je een paar services.

Wat betreft apps kan je meerdere iCloud accounts gebruiken.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat beweer ik ook niet, iMad. Maar dat is ook niet perse nodig. Met meerder iCloud accounts kun je veel instellen wat je gezamenlijk, en wat je privé wilt houden.

Skype heeft niks met iCloud te maken.

Bijdrager
    iMad
    GoeieDag op 23 januari 2016

Dat beweer ik ook niet, iMad. Maar dat is ook niet perse nodig. Met meerder iCloud accounts kun je veel instellen wat je gezamenlijk, en wat je privé wilt houden.

Skype heeft niks met iCloud te maken.

Laat ik het dan anders zeggen, voor bepaalde services van iCloud heb je een primair iCloud account nodig, bijv. Berichten / FaceTime / Telefoon.
    Je 06 nr. wordt gekoppeld aan dat primair iCloud account en zodoende als je gebeld wordt op dat 06 nr. kan je andere apparaten een iMac koppelen met hetzelfde iCloud account.
    Misschien is het mogelijk als je meerdere User accounts op een Apple computer instelt (OSX) ongeacht met welk account je bent ingelogd een bericht / FaceTime / telefoon kan beantwoorden, maar dat heb ik nog niet getest.
    Voor alle IOS apparaten werkt dat niet, omdat je maar 1 primair iCloud account kan instellen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.