5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    indra

iCloud Photo Library

Hallo,

Ik zit met het volgende:

Sinds zondag heb ik al mijn foto’s geupload naar de iCloud Library (Extra storage gekocht). Deze foto’s zijn geupload van af mijn Photos library die ik op een externe HDD heb staan (Macbook Air).

Nu wil ik dus de iCloud library lokaal op mij Macbook Air gaan zetten met de ruimte besparende functie aan. Zodat ik dus overall bij mijn foto’s en gaat dit niet ten koste van mijn SSD ruimte op mijn Mac.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Moet ik een nieuwe Photos library aanmaken en deze lokaal zetten zodat hij alle foto’s gaat downloaded (koppelingen)?
    Of moet ik in de huidige Photos library de optie omzetten van Download Originals to this Mac naar Optimize Mac storage en dan vervolgens het aangepaste Photos bestand kopiëren?

Hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Indra

Bijdrager
    abbenhui

De slimste manier is volgens mij:

In Systeemvoorkeuren bij iCloud FOTO uitvinken. Op de vraag of zaken gedownload moeten worden zeg je nee, of bestaande foto’s verwijderd mogen worden is ja.

Open vervolgens de app FOTO en kijk bij Voorkeuren onder de tab iCloud. Klik op Optimaliseer opslag en vink de andere drie aan.
    Zet daarna in Systeemvoorkeuren bij iCloud FOTO weer aan en vink bij Opties alles aan.

Je kunt evt hierna de Mac opnieuw opstarten; vervolgens zal hij de iCloud Bibliotheek gaan downloaden en zie je de foto’s in FOTO verschijnen.

Bijdrager
    indra

Heb nu gewoon een nieuwe Photos library gemaakt en aangegeven dat dit de System Library is.
    Nu is hij dus de 11 duizend foto’s aan inladen (Optimize Mac Storage)

Dus lijkt goed zo.

Bijdrager
    abbenhui

En zo zie je maar weer …..

Bijdrager
    indra

Nog bedankt! Probleem is al opgelost.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.