15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

iCloud-paswoord vs Lokaal paswoord

Hello Apple-Fans !

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen ?

Ik had een icloud-wachtwoord staan op mijn iMac en iedere keer als ik inlogde gebruikte ik mijn icloud-paswoord.
    Omdat ik een nieuwe gebruiker ben van Appple producten wil ik natuurlijk wel eens vanalles testen.
    Dus ik heb geprobeerd mijn mac te laten opstarten zonder wachtwoord. Dit is me gelukt om in te stellen.
    Nu wil ik het opnieuw zoals voorheen en dus mijn icloud-wachtwoord weer instellen.
    Ik kan een nieuw wachtwoord instellen maar lokaal zo te zien.
    Ik krijg geen knop gebruik icloud-wachtwoord te zien als ik jullie stappen volg.
    Stappen via deze site

Hoe los ik dit op aub ?

dank je !

Bijdrager
    madcat

Volgens mij is het password op je mac altijd lokaal, natuurlijk kan je hetzelfde wachtwoord gebruiken maar deze wordt dacht ik niet in sync gebracht.

wat je wel kan doen is een lokaal password reset doen via je apple id.
    Dit kan via system preferences -> users & groups -> user -> Allow user to reset password using appleid

Bijdrager
    GoeieDag

Sinds 10.11.4 zit deze feature er niet meer in. Heeft geloof ik te maken met de nieuwe Twee-factor-authenticatie van iCloud.
    Als ie is ingeschakeld, werkt het nog wel, maar als je het uitschakelt kun je het niet meer opnieuw aanzetten.

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

bedankt voor de info…zal er dus idd van uit gaan dat je ze niet meer kan instellen of het is na een clean install ?
    Zal dus voor de volgende clean install zijn dat ik ze opnieuw zal instellen:)

dank en prettige feesten !

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ScHiZoPhReNi op 24 december 2016

zal er dus idd van uit gaan dat je ze niet meer kan instellen of het is na een clean install ?

Alleen als je een versie van vĂ³Ă³r 10.11.4 installeert, lijkt me.

de volgende clean install

De wat voor clean install?

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

@Jakko ik dacht dat dit op gelijk welke versie nog kon ingesteld worden, zolang je een clean install deed:)
    Dus zal dus niet meer gaan in de toekomst ook.

wel, dat paswoord instellen dacht ik bij de volgende clean install

thx !

Bijdrager
    Hansi2124

Hoe vaak doe je dat dan, zo’n clean install?
    Ik doe dat meestal om de 3 jaar. Dus per Mac 2 keer, aangezien ik een Mac gemiddeld 6 jaar in gebruik heb….

Bijdrager
    Shmoo

Spannend…

Bijdrager
    Bugsy

Een clean install? De laatste keer was dat met Windows 3.1 geloof ik

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

@hansi2124…nog niet onmiddellijk hoor, of het moet zijn dat ik een enorme blunder bega…maar denk niet eerder ofdat er een volledig nieuwe OS versie uitkomt…OS 11 of zo ?

Bijdrager
    SunKeeper

Uem, iets met upgraden?

*check URL nogmaals* nee, toch geen Winddoos forum. Raar.

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

Give me some slack…

quote: Omdat ik een nieuwe gebruiker ben…. sorry dat ik nog niet volledig jullie taal spreek !!

Dacht dat een forum was om elkaar te helpen, niet om elkaar af te breken ?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

ik dacht dat dit op gelijk welke versie nog kon ingesteld worden, zolang je een clean install deed:)
    Dus zal dus niet meer gaan in de toekomst ook.

Wat ik opmaak uit het bericht van GoeieDag is dat het werkt, zolang het maar ingesteld is onder < 10.11.4 — als je 10.11.4 of later hebt en het wijzigt, kun je het niet meer terugkrijgen zoals jij het wilt hebben. Dus: je kunt het wel, maar dan zul je eerst 10.11.3 of eerder moeten installeren, het wachtwoord instellen, en dan upgraden naar een latere versie.

Maar houd me hier niet aan, want zoals ik zei: dit maak ik op uit een bericht van een ander. Zelf heb ik er totaal geen ervaring mee.

@Hansi2124…nog niet onmiddellijk hoor, of het moet zijn dat ik een enorme blunder bega…maar denk niet eerder ofdat er een volledig nieuwe OS versie uitkomt…OS 11 of zo ?

Ondanks dat een hoop mensen (ook hier op dit forum) erbij zweren, is het ook dan bijna nooit echt nodig. Nieuwere versies van OS X/macOS installeer je gewoon over je huidige heen zonder dat je eerst de computer leeg hoeft te maken. De enige Mac die ik ooit voor eigen gebruik volledig opnieuw geĂ¯nstalleerd heb, was m’n eerste in 2005, omdat ik van Linux afkwam en daardoor dacht beter te weten dan Apple:) Al snel ben ik er toen achtergekomen dat hij alleen maar slechter werkte, en heb ik hem leeggemaakt en opnieuw geĂ¯nstalleerd. Sindsdien is het gewoon een kwestie van upgrades over de oude OS X heen, en bij een nieuwe computer de gegevens van de oude overzetten met een kabel of Time Machine.

Bijdrager
    GoeieDag

Voor wat betreft het onderwerp, kort & goed: jij kunt dit dus niet meer instellen, zoals je zelf eigenlijk ook al bemerkte. Deze dienst wordt niet meer door iCloud (Apple) ondersteund. That’s it.

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

Bedankt voor de info, das tenminste een klaar en duidelijk antwoord:)

Zalige kerst verder mannen/vrouwen !

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.