7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Plankierkaarter

iCloud (pages, numbers) syncht niet op de Macbook

Ik gebruik vrij veel de iCloud-functie van Apple om documenten up-to-date te houden, vooral Pages en Numbers gebruik ik veel.
    Dat ging altijd goed maar de laatste dagen heb ik gemerkt dat iCloud niet alles niet alles (meer) in synch houdt.

Via iPhone en iPad is er geen probleem maar het probleem zit bij Pages en Numbers voor Mac. Zie screenshot: de status van de documenten is altijd “wachten” met zo’n wazige cloud erbij. Bv: de bestanden ‘opstel’ en ‘examen spaans’ zijn niet gesynct, ‘español’ wel, omdat dat een oud document is. Als ik echter wijzigingen zou aanbrengen in dat document, wordt het niet meer gesynct…

Ik gebruik de laatste versies (P: 5.0.1 en N: 3.0.1)
    Iemand dit ook al ervaren? Alvast bedankt!

Bijdrager
    toineenzo

Ben je wel net hetzelfde account ingelogd?
    Heb je het wachtwoord ooit vernaderd?

Log eens overal HELEMAAL uit en verwijderd ALLE geachiedenis cookies enz…

Bijdrager
    Plankierkaarter

Nee, wachtwoord niet gewijzigd. Ja, met dezelfde account ingelogd.
    Cookies verwijderd en het is zo mogelijk nog erger nu: nu kan ik helemaal geen enkel “oud” document meer openen…:x
    Het gaat om de Stand Alone app uit de app Store. (niet om de webversie via icloud.com)

Bijdrager
    Plankierkaarter

niemand?

Bijdrager
    Thomaso

Wat bij mij een keer hielp met een soort gelijk probleem: In de iCloud-instellingen “documenten & gegevens” uit te zetten, een paar minuten wachten, en vervolgens weer opnieuw aan zetten. Maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat die documenten ook werkelijk nog in iCloud (of desnoods een back-up) staan.

Bijdrager
    Plankierkaarter

@Thomaso

Dat heb ik al gedaan, documenten & gegevens uit gezet en weer aan. Misschien heb ik niet lang genoeg gewacht?

Bijdrager
    Thomaso

Hmm. Dat zou ik niet zo durven zeggen. Hooguit 5 minuten moet meer dan voldoende zijn, denk ik.
    Wat je anders misschien nog kan proberen: via iCloud.com de nieuwste versie van je document downloaden, die vervolgens openen in Pages, en dan die nieuwe versie opslaan. Dan vraagt Pages waarschijnlijk of je dat document wilt vervangen, omdat er al een document met die naam bestaat, en dan het oude document laten vervangen door het nieuwe. Maar of dat ook echt het synchronisatieprobleem oplost, weet ik niet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.