5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

Icloud opslag vraag

Goeie middag,

Ik kreeg enkele dagen terug deze mail :

“Hello Willemyns Johny,
    You’re using iCloud Photo Library and iCloud Drive to keep your photos, videos, and documents safely stored in iCloud.
    So far, you’ve filled up over half of your free 5 GB of iCloud storage. For just 0,99 € a month, you’ll get 10 times the storage. Get more storage.
    The iCloud Team”

Nu heb ik me tureluurs gezocht hoe dat nu kan, en ik vind het niet.

Het zijn geen foto’s die ik deel ?

en evenmin iets op mijn iCloud, daar staan alleen wat tekstberichten, de mappen die je ziet zijn leeg

Dus, mijn vraag…hoe kan dit nu ?

Bijdrager
    SvS

vreemd inderdaad!

Mail van iCloud?

Music? (iTunes Match)

En anders moeten het reservekopiën zijn die de ruimte in beslag neemt. Als ik op mijn iPhone kijk bij Instellingen / Apple ID (eigen profiel helemaal bovenaan) / iCloud / iCloud opslag / Beheer Opslag; dan zie ik zelf iBooks, whatsapp messenger en nog veel meer… die geheugen van mijn 5GB iCloud afslurpen. Misschien dat dat bij jou ook het geval is.

Bijdrager
    sjap

Kijk op http://www.icloud.com en je ziet wat er allemaal in de cloud staat. Of kijk in je systeem-voorkeuren onder icloud.
    Onderaan staat wat voor type files er in je cloud zijn (ga er met je muis overheen voor labels).

Meestal zijn het ios-backups en je mail. Mochten er toch fotos staan kan het zijn dat je iphone photos opslaat in de cloud. Dat je mac je photo library niet synchroniseert wil niet zeggen dat er geen icloud photo library is.

Succes

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  sjap.

Bijdrager
    SvS

en?

Bijdrager
    Johnyw

@sjap Bedankt, zo heb ik onmiddelijk  ruimte kunnen vrijmaken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.