6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    iFemke

iCloud opslag betalen via iTunes tegoed

Ik wil het iCloud opslag abonnement van 50gb aanschaffen, alleen zit ik met 1 vraag waar ik geen echt antwoord op gevonden krijg. Ik wil dit namelijk doen met iTunes tegoed (heb geen creditcard en dergelijke en wil die ook niet), maar ik heb wellicht niet altijd voldoende tegoed erop staan. Ik zag op de Apple website dat het resterende bedrag in rekening wordt gebracht, maar hoe doen ze dat dan?

Ik ben nu namelijk bang dat als ik te weinig iTunes tegoed erop heb staan hij mijn backup niet meer maakt, en dat je daar geen melding van krijgt. Als ik onvoldoende tegoed heb en je krijgt bijvoorbeeld een mail met “net geprobeerd te verlengen, geen voldoende tegoed, proberen over x dagen nog een keer”, dan is het prima want dan kan ik mijn tegoed nog ophogen. Maar dat staat dus nergens uitgelegd, en ik durf zo niet goed een abonnement af te sluiten.

Ik hoop dat iemand het antwoord weet, of iets soortgelijks heeft meegemaakt.

Bijdrager
    KarelWillem

Je weet toch hoeveel tegoed je hebt? En je weet wat het kost. Even hoofdrekenen dus.:)

Bijdrager
    Shmoo

Als je niet voldoende geld op je account hebt staan dan wordt je account gewoon stopgezet en dan blijft je data wel staan maar kun je alleen geen nieuwe data toevoegen.

Kortom je backups werken dan niet meer en je kunt ok Pages bestand meer opslaan in de iCloud totdat je weer opnieuw aankoopt OF je spulletjes uit iCloud haalt zodat je weer onder je 5GB limit komt. Dan gaat de blokkade eraf.

Ik heb dit niet zelf meegemaakt maar ik las dit afgelopen week op de support pagina’s van Apple over iCloud omdat ik wilde weten hoe ze het downgraden deden afhandelen. Ik had namelijk mijn pakket van 50GB teruggezet naar 5GB en na 4 dagen stond er nog 50GB aangegeven maar het bleek dat ze pas downgraden aan het einde van je contractdatum. Tenzij je contact opneemt met support dan downgraden ze meteen en krijg je het resterende bedrag terug.

Volgens mij staat hier alles op.
    https://support.apple.com/nl-nl/HT201318

Bijdrager
    App69

Je krijgt wel een melding een paar dagen op voorhand.

Bijdrager
    Avus

Je kan in iTunes altijd je saldo zien dus weet je wanneer je iTunes tegoed bij moet storten. Rechts boven in iTunes staat je ID en als je die aanklikt wordt o.a. je saldo getoond. Makkelijker kan niet.

Bijdrager
    iFemke

@karelwillem, @iad: ik weet hoeveel tegoed ik nog heb inderdaad, maar het kan altijd voorkomen dat er onvoorzien niet genoeg tegoed is, vandaar dat ik graag wil weten wat er gebeurd indien dat het geval is.

@shmoo: bedankt voor je uitgebreide antwoord! Fijn dat je data gewoon blijft staan totdat je downgrade of weer betaald. Dat is waar ik op hoopte en nu weet ik het zeker:-)

@app69: Oh dat is fijn inderdaad, dan kun je daar actie op ondernemen.

Bedankt allemaal voor de snelle reacties:-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.