13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    FloorvN

iCloud opslag abbo, kopen met iTunes tegoed.

Hallo Allen,

Sinds enige tijd is zoals jullie weten click & Buy verleden tijd.
    Sindsdien heb ik voor mijzelf en voor mijn moeder het iCloud opslagdienst abonnement weten om te zetten zodat dit word afgeschreven van ons iTunes gegoed op onze Apple ID’s.
    Dit werkt helemaal naar behoren al enkele maanden..

Maar sinds gisteren wilt mijn vader dit ook, en dacht dit even snel te kunnen regelen, maar helaas..
    Ik krijg het niet voor elkaar, hij blijft maar ok een credit kaart vragen.
    Wij hebben geen credit cards dus vandaar dat ik het op deze manier probeer op te lossen..

Hoe dan ook, rechtstreeks aanschaffen vanaf IOS is geen optie zag ik, daar kan het enkel via een credit card.
    Echter vanaf OSX iCloud Paneel, ook geprobeerd maar daar blijft hij hangen op de betalingswijze van credit card, of keuze Geen.
    Echter lijkt het dat ik daar ook niet meer doorheen kom zonder..

Als ik mij goed herinner, is Apple begonnen met afschrijven van mijn iTunes tegoed op moment dat mijn click & buy account verdween..
    En ik geen Credit card had gekoppeld, dus hebben ze deze weg genomen..

Hoe dan ook, ik hoop dat er nog een truc is om dit toch nog werkende te krijgen..
    Ik begrijp dat hier wellicht in het verleden ook topics voor zijn gemaakt. Maar dacht toch even een nieuwe te maken welke dan weer even up-to date zou zijn..

Dank alvast bij deze,

P.s
    Sorry voor eventuele spellingsfouten..

Bijdrager
    Joid

Via iTunes op je Mac kan het wel.

Klik in iTunes onder ‘Direct naar’ op ‘Account’
    Dan bij ‘Betaalgegevens’ klik je op ‘Bewerk’

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Joid.

Bijdrager
    FloorvN

Dat klopt,

Hij staat ook al op geen..

Wellicht was ik daar even onduidelijk in mijn verhaal..

Nu nog de truc om met Geen een abonnement af te sluiten, terwijl er wel iTunes tegoed op staat..

Bijdrager
    Joid

Maar is er dan al wel iTunes tegoed aan zijn AppleID gekoppeld?

Bijdrager
    FloorvN

Ja,
    Er staat tegoed op zijn Apple ID..

Bijdrager
    Joid

En als je eerst een willekeurige gratis app download? Dat was ook vaak een truc om de credit card vraag te omzeilen.

Bijdrager
    Ampix

Volgens mij staat Apple het niet toe om een abonnement af te sluiten zonder creditcard. Elk jaar als mijn iTunes Match abonnement verloopt moet ik een creditcard toevoegen voordat ik het kan verlengen. Vervolgens wordt het alsnog afgeschreven van mijn iTunes krediet, en verwijder ik de creditcard weer. Je zou dus kunnen kijken of je een creditcard kan lenen van een familielid, dat lijkt in ieder geval te werken voor iTunes Match.

Bijdrager
    Joid

ITunes Match is inderdaad een ander verhaal. Hetzelfde als Apple Music.

Maar je iCloud Backup uitbreiden naar bijv. 50GB voor €0,99 per maand kan gewoon van je iTunes tegoed.

Bijdrager
    Ampix

Mijn iTunes Match gaat ook van m’n iTunes tegoed af. Maar dit kan alleen ALS er een creditcard op je naam staat (die dus niet wordt gebruikt). Het is bizar, maar het werkt.

Bijdrager
    FloorvN

Hi allemaal,

thx voor jullie reacties..

@ Ampix wat bedoel je precies met die dus niet wordt gebruikt..
    Heb jij dan iTunes tegoed op je Apple ID en een credit card gekoppeld, maar kan je zelf aangeven welke betalingsmiddel Apple gebruikt om af te schrijven ??

Zou een 3V prepaid credit card wellicht werken als truuk ?

Bijdrager
    Shmoo

Nee die werken niet.

Als je 22,- op je account hebt staan plus een echte creditcard aan je account gekoppeld dan gebruikt Apple altijd als eerste het geld op dat op je account staat.
    Moet je dan iets van 5,- betalen dan gaat dit van die 22,- af, moet je 25,- betalen dan neemt Apple die 22,- weg, plus 3,- van je creditcard.

Bijdrager
    FloorvN

inmiddels toch een ICS Prepaid classic mastercard besteld.
    heb hun de vraag gesteld of deze zou werken met abonnements diensten, en met namen Apple abonnements diensten, en ja dit zou moeten werken..
    Tevens de vraag nog gesteld bij Apple, en zij bevestigingen dit ook..

Nu nog even afwachten tot ik die prepaid credit card binnen heb..
    Lijkt me dat ik hem dan koppel aan het Apple ID waar al tegoed op staat, en hopen dat Apple het dan van het tegoed eerst afschrijft..
    Of wellicht toch een andere methode toepassen ?

Wat zou handig zijn.. ?

Ik wil jullie in ieder geval zover bedanken tot nu toe voor alle hulp !

Bijdrager
    FloorvN

Na een tijd gewerkt te hebben met de ICS prepaid classic mastercard, werkt hij uitstekend icm met Apple iTunes store abbonement !

Bij deze raad ik hem dan ook aan aan iedereen, die ook opzoek is naar zo’n oplossing..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.