4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    El Pablo 10

iCloud opslag

De laatste tijd krijg ik regelmatig te maken met een volle opslag van mijn MacBook. Zonet nog even wat opgeschoond, maar wat ik me afvraag: ik heb meer dan 46 GB op mijn iCloud Drive staan (http://prntscr.com/lfn3b9). Waarom staat die dan ogenschijnlijk toch op mijn harde schijf?

Bijdrager
    Shmoo

Omdat je iCloud opslag altijd bij je hebt. Dat is geen online USB-stickie (opslag buiten je computer) dan zou het nog veel trager zijn dan het nu al is, als je elk bestand van de server zou moeten downloaden wanneer je het nodig hebt.

Er is wel een optie om bureaublad en documenten in iCloud Drive op te slaan. Als je deze optie activeert dan zal iCloud automatisch bestanden uploaden naar de server zodra je opslag op je computer volloopt. Echter, jij hebt geen inspraak in welke bestanden dat zijn dat regelt Apple voor jou. Bestanden die groot zijn (films) en die je lang niet hebt gebruikt of bewerkt zullen dan als eerste omhoog gaan en enkel online gehost worden.

Bijdrager
    tarun

Tuurlijk wel. Bureaublad en Documenten,dat staat in iCloud. Maak een map aan daarbuiten en plaats daar bestanden (films etc.) die je niet in iCloud wilt hebben en je opslag in iCloud is veel minder.

Bijdrager
    El Pablo 10

Ok thanks guys voor de verduidelijking;-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.