5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Wetsnurk

iCloud op/vanaf Macbook moeten van iCloud af

Beste lezers,

Nadat ik ben overgestapt op de iPhone ben ik onlangs ook overgestapt op de MacBook Pro (2019). Allemaal heel mooi spul!

Echter zit ik met een vraag/dilemma. Ik had inmiddels op de MacBook zeer veel foto’s. Deze werden eerder nog niet geüpload naar de iCloud. Dit heb ik op de Macbook onlangs aangezet.
    Nu staan alle foto’s van de MacBook op de iCloud. Deze verschijnen nu ook op mijn iPhone.
    Op mijn iPhone heb ik dus nu 5.548 foto’s welke worden weergeven.

Dit wilde ik niet meer. Dus ik wil niet meer dat mijn foto’s van de MacBook naar de iCloud gingen. Ik heb dit dan ook weer uitgeschakeld op mijn MacBook met de verwachting dat de foto’s welke afkomstig waren van de MacBook weggingen van de iCloud en dus ook niet meer zichtbaar zouden zijn op mijn iPhone.

Echter zie ik ze nog wel op de iPhone. Mijn vraag is dan ook:

Hoe zorg ik er voor dat de eerder geüploade foto’s naar de iCloud vanaf mijn MacBook niet meer zichtbaar zijn op mijn iPhone. De foto’s welke van de MacBook geüpload zijn naar de iCloud mogen ook van de iCloud af. (iPhone upload wel de foto’s naar de iCloud wat wel mag.)

Alvast bedankt voor het lezen en met vriendelijke groeten,

Wetsnurk

Bijdrager
    abbenhui

Als je ze zelf in iCloud verwijdert gaan ze toch ook van je iPhone af?

En ondanks dat blijven foto’s die je met de iPhone maakt gewoon naar de cloud gaan, zoals je ook wilt.

Bijdrager
    Wetsnurk

<p class=”cite”>abbenhui op 23 april 2020 om 14:54</p>
    Als je ze zelf in iCloud verwijdert gaan ze toch ook van je iPhone af?

En ondanks dat blijven foto’s die je met de iPhone maakt gewoon naar de cloud gaan, zoals je ook wilt.

Beste Abbenhui,

Bedankt voor je antwoord. Als ik ze van de iCloud verwijder, gaan ze dan ook niet van mijn MacBook af?
    Plus nog de vraag, als ik alles van de iCloud verwijder, dan verwijderd ik daarmee ook mijn iPhone foto’s toch? En dus ook de foto’s van mijn iPhone op mijn iPhone?

Mvg

Bijdrager
    abbenhui

Je schrijft: Dus ik wil niet meer dat mijn foto’s van de MacBook naar de iCloud gingen. Ik heb dit dan ook weer uitgeschakeld op mijn MacBook.

Dat betekent dat je Macbook dus niet meer naar iCloud kijkt en iCloud niet meer naar je Macbook. Oftewel: als je het uitgeschakeld hebt op je Macbook kun je op iCloud doen wat je wilt zonder dat je Macbook reageert.

Omdat je iPhone nog wel aan iCloud gekoppeld is vwb foto’s zal alles wat je bij de een doet, zichtbaar zijn op de andere. Dus als je op je iPhone nog kunt zien welke foto’s van je Macbook kwamen kun je die daar gewoon wissen en dan verdwijnen ze ook op iCloud.

En ja: als je alles weggooit ben je ook alles kwijt. Je moet dus wel (een keer) zelf uitzoeken wat weg kan.

Bijdrager
    Wetsnurk

<p class=”cite”>abbenhui op 23 april 2020 om 21:51</p>
    Je schrijft: Dus ik wil niet meer dat mijn foto’s van de MacBook naar de iCloud gingen. Ik heb dit dan ook weer uitgeschakeld op mijn MacBook.

Dat betekent dat je Macbook dus niet meer naar iCloud kijkt en iCloud niet meer naar je Macbook. Oftewel: als je het uitgeschakeld hebt op je Macbook kun je op iCloud doen wat je wilt zonder dat je Macbook reageert.

Omdat je iPhone nog wel aan iCloud gekoppeld is vwb foto’s zal alles wat je bij de een doet, zichtbaar zijn op de andere. Dus als je op je iPhone nog kunt zien welke foto’s van je Macbook kwamen kun je die daar gewoon wissen en dan verdwijnen ze ook op iCloud.

En ja: als je alles weggooit ben je ook alles kwijt. Je moet dus wel (een keer) zelf uitzoeken wat weg kan.

Helder antwoord. Bedankt.

Gelukkig stonden de foto’s op de MacBook netjes gecategoriseerd in mappen waardoor het op de iPhone nu overzichtelijker welke van de MacBook komen. Anders was ik de sjaak, qua hoeveelheid.

Mvg

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.