3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    MeMeZu

iCloud op iPhone 3G. Nu nog op OS X 10.5.8

Middels een bericht van Corrado op het MacFreak Forum klik hier is het gelukt om mijn iPhone 3G op iCloud te krijgen. Op mijn systeem met OS X 10.5.8 (PowerPC G5) heb ik de mail account werkend. Helaas lukt het me (nog) niet om iCal en Adress Book op iCloud te laten aansluiten.

Heeft iemand een idee wat in iCal bij het aanmaken van een nieuw Account bij Account URL ingevuld moet worden. Zelf heb ik daar p01-caldav.icloud.com ingevuld, maar kreeg de melding dat de connectie refused was.

Bij Adress Book lijkt het er op dat er iets in de coderesources moet worden aangepast. Iemand een idee waar en hoe?

Bijdrager
    LeonDekkers

Verander p01 eens in bijvoorbeeld p02.

Bijdrager
    MeMeZu

Ondertussen ben ik een stap dichterbij gekomen. De URL moet nog worden voorzien van een ID die te vinden is onder lion Application Support/iCloud/Accounts te kijken. Daar staat een getal van in mijn geval 8 cijfers. Dit moet als volgt meegegeven worden (xxxxxxxx vervangen door het getal).

https://p01-caldav.icloud.com:443/xxxxxxxx/principal/

Helaas heb ik de kalender nog niet binnen kunnen halen. Deze URL komt ook overeen, wanneer je handmatig iCloud in je iPhone G3 hebt gekoppeld. Onder de settings van je Calendars Account, klik op Advanced Settings, daar zie je de complete URL staan.

Een test met een andere p0x heeft geen resultaat geleverd

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.