4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Gertf

iCloud op iPad

Goedemorgen,
    Als ik op de site van Apple kijk naar de plaatjes mbt iCloud, zie ik dat er kennelijk een app is om iCloud (drive) op de iPad (en iPhone) te installeren. Ik heb op mijn iPad alles ingeschakeld en ben aanmeld met mijn Apple ID. Desondanks kan ik de bestanden die ik vanaf mijn Mac in Icloud Drive heb gezet niet met mijn iPad benaderen.
    Wie kan me zeggen hoe ik dat moet doen>

Bijdrager
    Unlock32

Die zijn volgens mij alleen te benaderen als je Pages, Keynote enz op je iPad gebruikt. Er is dus geen iCloud Drive app. Een tip: Lees eens wat over het gebruik van….dan kom je er vanzelf achter wat de bedoeling van Apple. Opvallend veel mensen verwachten heel veel van iets terwijl het daar volgens mij niet voor gemaakt is, iCloud Drive is dus géén Dropbox. Je begint iets op je iPad en gaat verder op je Mac….

Bijdrager
    Gertf

Dank voor je reactie,
    Zoals op bovenstaande foto te zien is lijkt er op de iPad en iPhone een Finder-achtige app te staan.
    Ik vroeg me af waar die app te vinden is. Het is nu namelijk zo dat de bestanden die ik in de iCloud heb staan en die niet in mappen van iWork staan niet te vinden zijn. Dat lukt wel met File Browser overigens, maar het leek me dat er een Apple App voor is. Bovenstaande foto suggereert dat wat mij betreft in ieder geval

Bijdrager
    Shmoo

Bovenstaande apps, zijn gewoon Pages op de iPhone en iPad.

En nee die app is er niet omdat je normaal gesproken geen rechten hebt op andere folders in de iCloud dan de app-folder die bij de app hoort.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.