13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

iCloud niet meer gratis

Ik installeer op dit moment een nieuwe iMac, en ik krijg de volgende melding :
    ‘Dit apparaat komt niet langer in aanmerking voor het aanmaken van een gratis iCloud-account’.

Is dat zo? Of is er een omweg? Of wat mis ik….?

Geblokkeerd
    Anoniem

Volgensmij kan je icloud naar op 5 apparaten gebruiken, uitloggen op je oude mac dus.

Bijdrager
    Sylvester

Dit is een nieuw iMac met een geheel nieuw apple ID.
    Volgens mij kan het dus niet.

Bijdrager
    belfortmac

@Usain

Uitloggen is niet voldoende, je moet hem dan ook nog afmelden.

Bijdrager
    Sylvester

Ja, maar zoals ik al zei is dit een geheel nieuwe Apple ID. Hoe kan dat dan?

Bijdrager
    Rickje

Sla de stap over en doe het later via iTunes of de App store?

Bijdrager
    Sylvester

Hij gaat gewoon verder, dat is geen enkel probleem. Dus ik weet echt niet wat hier de bedoeling is.
    Ik zal later eens in iTunes of de App Store kijken of die Apple ID toch werkt.

Bijdrager
    belfortmac

Anders later het ID weer eens veranderen.

Inactief
    Anoniem

That device has reached limit of three icloud accounts that can be created on any one apple device. You can create icloud account on other device and then use it here and that is the only way for you. And yes there is no way around.

Zie: This device isn’t eligible for creating a free iCloud account

Geblokkeerd
    Anoniem

Tweedehands Mac dus.

Bijdrager
    Sylvester

Nee, dit is geen tweedehands Mac, heel zeker. Het is een volledig nieuwe CTO
    Heb 4 weken moeten wachten omdat het een CTO was. We wilden er een fusion drive van 1.2 TB in.
    De doos is niet open geweest, dus hij is nog niet gebruikt.

http://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/133541-accountlimiet-bereikt.html

Blijkbaar is er een accountlimiet. Ondanks dit, begrijp ik nog steeds niet goed hoe dit kan op een nieuwe iMac.
    Maandag eens bellen naar Apple.

Nu begrijp ik ook niet zo goed wat men bedoelt met die 3 accounts? Je hebt toch genoeg aan één account?
    Wat bedoelen ze hier eigenijk?
    Of kan je maar 3 x een Apple-id aanmaken? Of is dat iets anders?

Bijdrager
    tinus_omt

Dan is er waarschijnlijk iets in de administratie niet goed gegaan. Ik neem aan dat Apple dit gemakkelijk voor je kan oplossen. Als ze vervelend doen zou ik je aanraden gewoon alles terug te sturen voor geld terug en dan opnieuw bestellen. Dat duurt wel lang maar ik denk dat je op de lange duur vreemde problemen voorkomt.

Bijdrager
    Sylvester

Dat is het probleem. Dan moet ik opnieuw een CTO bestellen, en dat gaat te lang duren.
    De iMac is dringend nodig.
    Maar we gaan dinsdag eens bellen naar Apple, en dan eens zien hoe het afloopt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.