7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

iCloud muziekbibliotheek syncen met eigen muziek

Ik ben niet zo’n pracht exemplaar als het op die dingen aankomt, al zeg ik het zelf.

Ik heb een omvangrijke iTunes bib op mijn Mac. Deze is gesynchroniseerd met m’n iPhone door middel van iCloud.
    Dus onder muziek in de bib staat : ‘ iCloud muziekbibliotheek is ingeschakeld ‘
    Alle afspeellijsten verschijnen (op enkele na, is een ander probleem). Alle muziek verschijnt. En ik kan de muziek op de iPhone afspelen op voorwaarde dat de muziek gekend is door Apple Music.

Nu zijn er enkele nummers die in het grijs staan (zonder wolkje, downloaden niet mogelijk). Dit zijn waarschijnlijk niet officiële nummers. Toch zou ik die ook graag in de afspeellijsten van de iPhone willen afspelen. Kan dat?

Kan ik samen met ‘iCloud sync’ ook eigen nummers syncen of handmatig syncen of zoiets ???

Alvast dank.

Bijdrager
    erwinde

Dat kan met iTunes Match. Dan worden ook de nummers die Apple niet heeft gesynchroniseerd.

klik

Bijdrager
    Yosemite

Als je Apple Music hebt, dan heb je geen iTunes Match meer nodig.

Bijdrager
    Sylvester

Ja klopt, we hebben Apple music. Maar hoe krijg ik het voor elkaar om die enkele oude CD’s (die in de lijst op de iPhone nu grijs staan) ook te syncen naar de iPhone ?

Bijdrager
    Elduderino
    Sylvester op 17 september 2017

Ja klopt, we hebben Apple music. Maar hoe krijg ik het voor elkaar om die enkele oude CD’s (die in de lijst op de iPhone nu grijs staan) ook te syncen naar de iPhone ?

Die muziek wordt automatisch zichtbaar op al je apparaten, net zoals de muziek van Apple Music.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204926

OS X: Nummers handmatig toevoegen aan de iCloud-muziekbibliotheek

Bijdrager
    Sylvester

Ik heb het tegenwoordig wel moeilijk met het ‘doorgronden’ van de volledige werking van iTunes , Apple Music, iCloud, playlists enz…
    Ik weet wel ongeveer wel onderdeel waarvoor dient, maar de combinatie begint een kluwen te worden. Of ligt dat nu aan mij?
    Nu wil ik helemaal geen verwijten maken, dat is niet mijn bedoeling. Maar het wordt toch complex, is het niet?
    Ik heb de oude Apple tijd nog meegemaakt, Apple II , eerste Macintosh enz… Nog geen sprake van iCloud.

Voor zover ik het begrijp kan je je ‘eigen’ nummers die niet bij Apple in de Apple Music bekend zijn, toch via iCloud synchroniseren. Tot nu toe een maximum van 50.000 stuks.
    Maar dat gaat volgens mij niet zonder geheugen voor iCloud bij te kopen? Of zie ik dat verkeerd? Komt dat niet bij het iCloud volume (nu nog 5 GB)?
    Ik heb hem bijna vol zitten : een paar reservekopijen in van iPhones enz… en nog wat data.

Er valt me ondertussen nog iets op. Ik heb een 50-tal playlists, maar die zijn niet meer helemaal hetzelfde. Op de MacBook Pro heb ik in de library twee playlists verwijderd en één nieuwe aangemaakt. Op mijn iPhone staan die twee verwijderde playlists er nog, en ze werken ook nog. En de nieuw aangemaakte playlist verschijnt niet op de iPhone.
    Ik neem aan dat ik iets fout doe.

Bijdrager
    Elduderino

Tja in de oude tijd was het ook allemaal wat simpeler wat betreft aanbod van diensten.
    Kort uitgelegd.

Apple Music is de streaming muziek dienst van Apple alla Spotify

iCloud music Library is een sync dienst waarmee je eigen muziek voor streaming beschikbaar kan maken voor al je andere apparaten.
    Het gaat dan om eigen muziek (aangeschaft via de store of zelf geript en in iTunes geplaatst. Je muziek wordt gematched, indien gedaan wordt de Apple versie gebruikt, indien dat niet lukt wordt je muziek geupload. Dit is standaard onderdeel van je Apple music abonnement. Het is ook los te krijgen dus zonder Apple music en heet dan iTunes Match en kost 25,- per jaar.
    Super handige functie. En in de music app (iTunes) komen al deze functies samen zodat je de muziek van Apple music kan combineren met je eigen muziek.
    Op iCloud music zit een limiet aan het aantal bestanden, de gebruikte opslag telt echter niet mee voor je iCloud abonnement! Kortom je hoeft niet extra opslag aan te schaffen.

Zorg op je devices dat zowel Apple Music als iCloud music Library aan staat. mocht het dan niet gelijk zijn, even als eerste op je Mac uitloggen en opnieuw aanzetten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.