7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    djleon97

iCloud-muziekbibliotheek en Apple Music

Hi OMT-ers,

Voor een student is het tegenwoordig aantrekkelijker om een Apple music abonnement te nemen dan een abonnement op spotify. Dit heb ik dus ook gedaan.

Nu is het voor Apple music nodig om iCloud-muziekbibliotheek aan te zetten (wat ik begrijp voor het gebruik van de opgeslagen nummers op andere apparaten), maar hierbij wordt ook mijn eigen (lokaal opgeslagen) bibliotheek (à 29GB) geüpload naar iCloud. Dit is dus wat ik niet wil…

Heeft dit effect op mijn iCloud opslagcapaciteit? En kan ik dit uitschakelen, maar wel de nummers van Apple music gebruiken op al mijn apparaten?

Hopelijk heeft een van jullie een goed antwoord!

Groetjes.

Bijdrager
    tarun

Ik heb 25GB aan muziek in iCloud staan. Dat zie ik niet terug bij de opslag van iCloud (Instellingen > Algemeen > Beheer opslagruimte)

Bijdrager
    mrchablis

Nee, heeft hier geen invloed op.

Bijdrager
    djleon97

Fijn om te horen dat het geen invloed heeft op mij iCloud geheugen.

Heeft het daarnaast wél invloed op mijn iPhone geheugen? Ben nu in het bezit van een iPhone met 16gb die eigenlijk al vol zit…

Zie nu nog geen groot effect op mijn iPhone, maar ook niet mijn hele bibliotheek is gesynchroniseerd. Hopelijk heeft t helemaal geen effect hierop

Bijdrager
    djleon97

Inmiddels een paar uur verder en volop aan het streamen via Apple music en zit mijn iPhone echt vol…

Kan dit komen doordat de hele bibliotheek van mijn mac nu gesynchroniseerd is op mijn iPhone? Of download Apple music toch nog wat bestanden?

Bijdrager
    mrchablis

Op je iPhone:

Instellingen – Muziek

Daar kan je iCloud-Muziekbibliotheek aan/uit zetten. Nog iets verder naar beneden kan je kiezen voor optimaliseer opslagruimte en de maximale opslagruimte eventueel op “geen” zetten.

Bijdrager
    djleon97

Bedankt voor de reactie,

Heb gezien dat ik automatisch downloaden uit heb staan en dat er dus niks op m’n iPhone geheugen wordt opgeslagen (mag ik aannemen?).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.