6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    pippen2

iCloud met iWorks werkt echt niet goed

Ik gebruik voor m’n werk regelmatig iCloud met iWorks. Als ik bij een klant ben worden aantekeningen op iCloud opgeslagen. Maar ik loop nu eigenlijk steeds vaker tegen het probleem aan dat documenten totaal niet worden gesynchroniseerd (er komt een downloadbalkje bij het document te staan, maar er gebeurd verder niets) en het is me ook al een paar keer overkomen dat een vorige versie van een ander apparaat overal werd opgeslagen. Het resultaat was dat ik alle aantekeningen was verloren. iCloud is dus totaal niet betrouwbaar en werkt steeds slechter.

Kennen meer gebruikers dit probleem?

Bijdrager
    GeertGB

Google Drive, MS Office365 of Dropbox. iCloud heeft in een businessomgeving helemaal niets te zoeken, maar dat heb je al ontdekt.

Bijdrager
    pippen2

De businessomgeving bestaat maar uit 1 persoon (ben zelfstandige), dus dat valt wel mee. Ik wil ook gebruik blijven maken van iWorks, omdat je dan op de computer gewoon handige software hebt. Je kunt met iWorks op de iPad wel bestanden van Dropbox halen, maar niet terugzetten. Samenwerken met andere diensten gaat volgens mij ook niet.

Bijdrager
    TypeWriter

Ik ben het helemaal met je eens!
    Pages en Keynote zijn geweldige programma’s en met een BT keyboard kun je op een iPad heel productief zijn. Niet voor niets kopen bedrijven iPads bij duizenden tegelijk.

Maar het is duidelijk dat Apple iets moet doen om de uitwisseling van documenten te verbeteren.
    Neem als voorbeeld GoodReader, dat heeft de zaakjes prima voor elkaar. Maar Goodreader is natuurlijk primair voor PDF’s.
    Apple zou het Not Invented Here syndroom eens los moeten laten en gewoon DropBox ondersteunen, iOS breed. Dus met iWork maar ook Mail, Safari, de hele hap.

NB iWork heeft wel ondersteuning voor WebDAV, maar daar kun je als particulier niet zoveel mee. Ik zie bijv. niet hoe ik een bestaande OSX machine gemakkelijk als webDAV share kan inrichten.
    Er bestaat wel zoiets als DropDAV, wat een service is die je bestanden automatisch doorsluist naar DropBox. Maar dat kost $ 5 per maand en dat tikt natuurlijk toch wel aan.

Bijdrager
    pippen2

Inderdaad ja! Hopelijk gaat Dropbox ooit nog eens WebDAV ondersteunen. Maar die kans is klein. Als je voor 15 euro Xserver download kan je wel op je Mac WebDAV instellen en zou dit samen met iWorks op iOS moeten werken, maar ik heb het nog niet werkend gekregen.

Bijdrager
    TypeWriter

Tsja, waarom ondersteunt Apple wel een dienst als Twitter en FaceBook op allerlei niveaus maar niet DropBox bijv.?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.