5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iRoyco

iCloud, @me adres en mail, wat heb ik eraan?

Hallo allen,

misschien mis ik iets, maar wat heb ik precies aan het mail onderdeel in iCloud en waarom heb ik een @me.com adres aan moeten maken?
    De mail van mijn gMail adressen synchroniseren sowieso als er internet verbinding is en het @me.com adres wat ik in iCloud kan benaderen gebruik ik natuurlijk niet, waarom zou ik een nieuw emailadres willen…
    Ik dacht dat het enkel nuttig was als mijn gMail accounts als het ware als op de iPad te gebruiken zijn, dan heeft het zijn voordeel, hoef ik vanuit een windows omgeving niet separaat in te loggen, maar nu zie ik die toegevoegde waarde niet.

Kortom wat kan ik ermee doen en waarom het @me.com adres?

Groeten Roy

Bijdrager
    stavos

Je hebt het juiste subforum gevonden voor je vraag. In dat zelfde subforum staan meerdere draadjes, ook over iCloud. En daar is vast wel uitleg te vinden waar je wat mee kan. Hier bijvoorbeeld: http://www.onemorething.nl/community/topic/wat-is-nu-eigenlijk-de-meerwaarde-van-icloud

Bijdrager
    Buzz

Het @me.com adres is in wezen niet veel anders dan je @gmail.com adres. Het zijn beiden gratis email accounts met een web interface en IMAP servers, dus je kan ze in vergelijkbare situaties gebruiken. Beiden kan je net zo makkelijk op je iPad/iPhone als op de Mac en onder Windows gebruiken. En in een web browser, al zijn de web interfaces natuurlijk wel heel anders.

Je had trouwens ook je @gmail.com adres kunnen gebruiken om je bij iCloud te registreren, als je geen interesse in een @me.com adres had. Maar je kan nu ook gewoon ervoor zorgen dat het email gedeelte in je iCloud voorkeuren niet aangevinkt staat, dan heb je er verder geen last van.

Inactief
    Anoniem

Voor hoe ik MobileMe gebruik, is er voor mij geen verschil. Voordeel vind ik de mooie interface van de iCloud. De vormgeving komt erg overeen met de corresponderende apps in iOS5 of OSX.

Werken met iWork in iCloud is een drama..

Voorbeeld:
    Ik wil een document bewerken op m’n iMac.
    Eerst downloaden
    Bewerken.
    Dan weer uploaden of naar het iWorkvenster slepen.
    Wil je het document in een map zetten in iCloud? Pak dan maar weer een iDevice, want in iOSx gaat je dat niet lukken (of mis ik iets)

Behalve iWorkbestanden kan je er eigenlijk niets opslaan. Ik heb 20Gb te vullen, maar ja…

Ik speel er nog een tijdje mee, om te beoordelen of dit nu echt alles is. Zo niet dan wordt t’ de combi Gmail en Dropbox.

Bijdrager
    iRoyco

hmm, ik had inderdaad geen interesse in een @me adres, maar toen ik inlogde met mijn @gmail.com account gaf iCloud aan dat een @me adres vereist was om iCloud te activeren, vandaar.

Maar nu weet ik in ieder geval dat ik de mail in iCloud gewoon laat voor wat het is, verder werkt het wel mooi vind ik met foto’s, iCal en contacten. De iWork optie lijkt me op zich beste handig om wat zakelijke documenten naartoe te slepen, niet zozeer om ze van daar uit te bewerken, maar om bijvoorbeeld op mijn werk vanuit een windhoos omgeving een kopie ergens van uit te draaien of simpelweg bestanden te openen die niet op mijn iPhone staan.

bedankt voor de uitleg, het is me weer iets duidelijker geworden

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.