11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ElTollo1978

iCloud mail: Verwijderde items vs Deleted Messaged *opgelost*

Heb nu ruim een jaar een iCloud-account voor mail, maar er is nog steeds 1 ding wat vreemd is en wat mij maar niet lukt om goed te krijgen.

Ik heb zowel een map ‘Verwijderde items’ als een map ‘Deleted items’. Afhankelijk van hoe ik iCloud benader (iPhone, Mail op MacBook maar ook gewoon in een internetbrowser op kantoor op een Windows-machine) mikt ‘ie verwijderde items de ene keer in ‘Deleted items’ en de andere keer in ‘Verwijderde items’.

Ik wil het liefste gewoon 1 map (‘Verwijderde items’) waar alles in terecht komt.

Is dat te fixen?

Bijdrager
    ElTollo1978

Bijdrager
    tarun

Op je MacBook kan je een map aanwijzen als prullenbak via menu Postbus > Gebruik deze postbus voor…

Kies dan de map die je iPhone gebruikt als prullenbak.

Bijdrager
    ElTollo1978

Dank voor je reactie, tarun!

MacBook vs iPhone lijkt goed te werken, maar degene die roet in ’t eten gooit is iCloud als ik ‘m in de webbrowser heb geopend.

Die laat nl de map ‘Verwijderde items’ zien (met een prullenbak-plaatje ervoor) en vervolgens in de lijst met mappen eronder ‘Deleted items’. Dit laatste map is mijn Prullenbak op mijn iPhone en mijn MacBook en daar zit dus ook alle ‘troep’ in. Behalve als ik nu wat weggooi in de webbrowser want dan komt dit in die map ‘ Verwijderde items’ die vervolgens ook weer blijkt aangemaakt als ‘ normale map’ op mijn iPhone en MacBook…

Heel raar, het lijkt ook wel iets maken te hebben met taalinstellingen ofzo, maar dit kan ik ook niet goed plaatsen want ik heb alles en overal ‘ Nederlands’ aan staan.

:-?

Bijdrager
    ElTollo1978

Of iets met IMAP synchronisatie wat niet vlekkeloos loopt of zo?!? Zou dat kunnen?

Bijdrager
    tarun

Mijn advies is dus om op je MacBook als prullenmand die map te kiezen die iCloud gebruikt en dan de overblijvende map weg te gooien.

Bijdrager
    ElTollo1978

Hi tarun, nogmaals dank voor je antwoord.

Als ik dat doe dan lijkt het in eerste instantie goed te gaan totdat ik naar mijn iPhone ga: als ik daar kijk dan zie ik dat de ‘Prullenbak’-map (met plaatje/pictogram ervoor) weg is en dat er een map ‘Verwijderde items’ ergens onderaan staat. Op het moment dat ik dan iets wis op mijn iPhone dan maakt m’n iPhone net zo vrolijk weer een ‘Prullenbak’-map (met plaatje/pictogram ervoor) aan en daar gooit ‘ie dan dat ene bestandje in (terwijl de rest van alles wat ik weggooide dus nog gewoon in die map ‘Verwijderde items’ staat.

Als ik nu vervolgens in een webbrowser of gewoon in Mail kijk dan zie ik dat er weer de map ‘Deleted items’ (in ’t Engels dus) is aangemaakt en daar staat dus dat ene bestandje in.

Vreemd toch?!?:-?

Bijdrager
    tarun

Het lijkt er op dat je iPhone deels Engelstalig is. Geen idee wat daar te doen is. Heb je al eens gekeken of je bij je provider iets kan instellen? O ja, wie is je provider?

Bijdrager
    ElTollo1978

Heb gekeken, maar het lijkt niet dat daar iets in te stellen is.

Provider is gewoon ouderwets Vodafone NL.

Ik heb een incident bij Apple Support aangemaakt, ze gaan mij morgenochtend bellen om 8 uur als het goed is.:)

Als ik een oplossing heb laat ik het wel even weten. Nogmaals dank voor jouw reacties in ieder geval!

Bijdrager
    ElTollo1978

:!:Leve Apple Support:!:

Ze belden keurig om 8 uur en moesten er ook even induiken, maar de oplossing bleek heel makkelijk en eigenlijk in de lijn van wat jij/tarun hierboven al voor de MacBook Mail suggereerde maar dan nu voor de iPhone:

Instellingen -> iCloud -> Account -> Geavanceerd (zit ‘verstopt’ onder het scherm) -> en nog een keer Geavanceerd (zit ook weer ‘verstopt’ onder het scherm).

Hier kun je bij ‘Postbusinstellingen’ kiezen welke map je wilt gebruiken als Prullenbak!

Opgelost dus!:-D

Bijdrager
    tarun

Ook weer wat geleerd. Ik wist dit nog niet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.