5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Hydrarchos

iCloud Mail onbetrouwbaar

Hallo allen,

Ik gebruik sinds het invoeren van .Mac al een iCloud/MobileMe/DotMac-emailaccount voor mijn persoonlijke mail. Ik was er vroeg bij, dus het bestaat uit mijn [email protected]. Handig.

Minder handig is dat ik merk dat email soms verdwijnt. Dat kan betekenen dat binnengekomen email het ene moment in je inbox staat en dan ineens spoorloos verdwenen is; maar erger is dat ik soms emails verstuur die nooit aankomen, maar ook geen spoor achterlaten in de Outbox of Sent Mail-mappen. Het is letterlijk alsof ze nooit bestaan hebben, en er is ook geen melding. Als ik dan verontwaardigd informeer waarom mensen niet antwoorden, blijkt dat ze die mail nooit hebben ontvangen. En dat moet ik van ze aannemen, want in mijn Sent Mail staat-ie ook niet.

Een tijd geleden was er sprake van dat Apple iCloud mail filterde op bepaalde spam-gerelateerde termen zonder die in de Junk-map te zetten. Hoewel ik geen spamgevoelige woorden gebruik (al helemaal niet als ik in het Nederlands mail) lijkt dat hier ook te gebeuren.

Ik sta nu op het punt om ondanks het fraaie adres iCloud Mail maar met pensioen te sturen. Da’s onhandig omdat dan iedereen mijn contactgegevens moet wijzigen. Dus voordat ik dat doe wil ik toch nog even informeren of hier iemand met dit probleem te maken heeft gehad en of er heel misschien een oplossing te bedenken is.

Bijdrager
    Electr0n

Zelf heb ik daar geen problemen mee.

Maar welke settings heb jij aanstaan mbt de oldschool mail settings?
    Ik ben ook oldskool, maar alles van die periode is uit.
    Dus alleen bereikbaar via: [email protected]

Is er ook een link mbt het oude mail en mails verdwijnen?

Bijdrager
    Matador

Het is geen keuze. Of ik nu wil of niet, mijn [email protected] heeft automatisch mijn vroegere adressen @me.com en @mac.com. Kan ik niks aan veranderen. Dus wat bedoel je mer: ‘alles van die periode is uit’?

Zelf geen enkel probleem met iCloud email. Nooit gehad, sinds het prille begin. Maar ik hou ook geen gigabytes aan email bij.

Bijdrager
    GoeieDag
    Bijdrager
    Matador

O, het kan toch, die @me en @mac verwijderen. Ga ik niet doen, ben er best wel blij mee:-D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.