13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Groentenboer

iCloud mail display name

Ik heb op mijn iPhone de display name van mijn iCloud mailadres gewijzigd. Als ik nu een mail verstuur vanaf mijn iPhone met mijn iCloud account, wordt toch de oude display name weergegeven bij de ontvanger.

Als ik vanuit iCloud (online) een mail stuur of vanaf mijn Mac gaat het wel goed.

Iemand een idee wat de reden kan zijn?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    GoeieDag

Op welke plek heb je dit aangepast?

Bijdrager
    Groentenboer

Instellingen – Apple ID, iCloud, iTunes Store en App Store – Naam.

Net even geprobeerd: als ik mail verstuur vanaf mijn iPad, wordt ook de oude display naam getoond.

Bijdrager
    MrBelloNLD

dan heeft de ontvanger jouw oude naam waarsch opgeslagen in adreboek/contactenlijst

Bijdrager
    Groentenboer

Ik stond/sta niet in zijn adresboek. Als ik hem een mail stuur vanaf mijn Mac staat wel de nieuwe naam als afzender.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door Groentenboer.
    Bijdrager
    Dorkiban

Moet je dit niet veranderen in de account settings van je email programma waarvandaan je de email stuurt? Op IOS is dat settings/passwords & Accounts, en dan het mail account kiezen van welke dje de naam wil veranderen. Zo heeft mijn Gmail een andere schermnaam dan mijn icloud mail.

Lost dit het op?

Bijdrager
    McPim

Voor iCloud email kun je het online aanpassen. iCloud.com -> Mail -> tandwieltje linksonder -> Preferences’ -> ‘Accounts’ -> ‘Full Name’. Heb je dat al geprobeerd?

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>Dorkiban op 18 november 2019 om 09:43</p>
    Moet je dit niet veranderen in de account settings van je email programma waarvandaan je de email stuurt? Op IOS is dat settings/passwords & Accounts, en dan het mail account kiezen van welke dje de naam wil veranderen. Zo heeft mijn Gmail een andere schermnaam dan mijn icloud mail.

Lost dit het op?

Ik gebruik het standaard mail programma op mijn iPhone. In de instellingen van Mail staan geen accounts. In de algemene instellingen heb je een gedeelte Wachtwoorden en accounts. Daar staat o.a. iCoud tussen met de optie Naam, telefoonnummers, e-mail – Naam. Daar staat de nieuwe display naam.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door Groentenboer.
    Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>McPim op 18 november 2019 om 10:27</p>
    Voor iCloud email kun je het online aanpassen. iCloud.com -> Mail -> tandwieltje linksonder -> Preferences’ -> ‘Accounts’ -> ‘Full Name’. Heb je dat al geprobeerd?

Ja, daar staat de nieuwe naam.

Bijdrager
    Dorkiban

Ah, ik denk dat ik het heb. Ik heb het even uitgeprobeerd: Ik denk dat je je eigen naam in je eigen adresboek moet aanpassen. Dat is je persoonlijke card. Als ik daar mijn naam aanpas en ik verstuur een mail naar mijn imac, dan wordt daar de aangepast naam zichtbaar. Is dat misschien de oplossing?

Bijdrager
    Groentenboer

Nee, dat is het ook niet.

Bijdrager
    McPim

Hiervoor kun je trouwens Apple Support bellen mocht niemand met de gouden tip komen. Sommige iCloud zaken kunnen zij alleen oplossen.

Bijdrager
    Dorkiban

Ha, ik geef het op… Ben benieuwd naar uiteindelijke oplossing.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.