9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    iStudent

iCloud mail alias aanmaken zonder '@me.com' extensie, kan dat?

Hallo, ik wil graag een alias aanmaken voor mijn iCloud mail account. Maar ik kan via het voorkeurenscherm in iCloud webmail alleen een extra ‘@me.com’ alias aanmaken. Ik heb mijn eigen domein, waar ook mijn mail naartoe komt ([email protected]) en die vervolgens wordt doorgestuurd naar iCloud mail.
    Maar wanneer ik vanuit iCloud webmail daar dan weer op reageer wordt die mail verstuurd vanaf mijn ‘@me.com’ account en ik wil dat het lijkt alsof hij gewoon van ‘[email protected]’ wordt verstuurd, zodat ik voor de buitenwereld gewoon één e-mailadres heb. Bij Gmail kan dat, bij iCloud mail heb ik het niet kunnen vinden en denk ik dat dat gewoon niet kan. Klopt dat? Dan is het namelijk gewoon exit iCloud mail welcome back Gmail.

Bijdrager
    Yggdrasil

iCloud e-mail werkt volgens mij inderdaad enkel met een @me.com adres.

– Dag iCloud, hallo Gmail.;)

Bijdrager
    iStudent

Haha, psies wat een prutsers. Ik denk toch dat ik niet de enige ben die wel gebruikt wil maken van iCloud mail (met alle syncvoordelen van dien), maar ook gewoon zijn eigen e-mailadres wil bewaren…

Jammergenoeg ook meteen exit apple mail op mijn mac en op mijn iphone en weer terug naar sparrow en de gmail app. Want nu vind ik e-mails verstuurd vanaf mijn iPhone niet meer terug in de mail app op mijn mac.

Bijdrager
    Ir.Bob

Je kunt in Mail.app toch gewoon je [email protected] toevoegen aan je iCloud account?! Zoals dat altijd al ging met een alias in mail.app?! Synchroniseren met je iDevices in je bent klaar…

Bijdrager
    iStudent

Kan je dat gewoon met komma’s doen?

Bijdrager
    Yggdrasil

@ lr.Bob… Werkelijk? Ik dacht dat je voor elk account slechts één e-mailadres kon gebruiken.

Bijdrager
    Jroam

Ik heb al een hele tijd problemen met mijn mail adres van mijn domein in ox mail te gebruiken.

De oorzaak zou bij mijn internetaanbieder liggen, accepteert mijn domein niet.
    Zijn er meer met dit probleem.

Is het gebruik van icloud gebruiken als server een oplossing?

groet

Jroam

Bijdrager
    bcgraaf

Ik weet niet voor welke apparaat je dit in wil instellen. Maar op de meeste apparaten moet je dan eerst het [email protected] toevoegen. Hierna kan je op je iPhone in de instellingen van iCloud kiezen welke smtp iCloud mail moet gebruiken voor te verzenden mails. In osx kan je dit ook veranderen in de instellingen van de mail app.

Inactief
    Anoniem

Je kan in het mail-programma inderdaad meerdere e-mailadressen meegeven met komma’s. Mijn ervaring is dat als je een ander ‘van’-email adres gebruikt bij een smtp server van iCloud dat het niet wordt geaccepteerd.

Ik gebruik inderdaad ook een smtp server van Gmail.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.