3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    iRoyco

iCloud, maar nu de agenda/contacten syncen met iMac LP

Hallo,

Vraag van de dag. Ik heb gisteren mijn iPad 1 geupdate naar IOS5 en iCloud geinstalleerd. So far, so good. Werkt prima, maar als ik nu wijzigingen in mijn agenda of contacten maak dan komt dat niet op mijn iMac (met Snow Leopard) omdat daar geen iCloud ondersteund wordt, begrijp ik ook. Maar als ik dan met de iMac synchroniseer, the old fashioned way met een dockingstation, dan worden de wijzigingen niet doorgevoerd in mijn agenda op de iMac en ook niet in de contacten.

Kortom, nu voelt het als een stap achteruit ipv voorruit, want nu lopen mijn iPad en iMac niet meer synchroom. Mis ik iets of is dit op te lossen.

Ik dacht dan zet ik iCloud weer uit en kies voor Syncen via computer, maar die optie vind ik niet meer terug…en dadelijk met de nieuwe iPhone wil ik dat alles synchroom loopt, daarom wil ik juist alles Apple.

Is de enige oplossing Lion, of kan ik het toch syncen met mijn iMac onder Snow Leopard. Ik wil tzt wel updaten, maar daar wil ik wat tijd voor vrij maken om er meteen wat wegwijs in te worden.

Groeten Roy

ps hoe zit dat met dat @me.com emailadres, ik heb toch alleen wat aan emailsyncing als mijn normale adressen gelijk lopen, ik ga toch niet nog een adres gebruiken, hier zal wel een reden voor zijn, maar ik zie hem niet.

Bijdrager
    smet17

ik heb precies hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing?

Bijdrager
    smet17

ik heb even verder gespeurd en heb dit voor je gevonden:

Het kan zijn dat deze al bekend is, maar ik wil hem toch even met jullie delen:

Wil je iCal toch gebruiken in samenwerking met iCloud, maar heb je om de één of andere reden (nog) geen 10.7:

Dit zijn de instellingen:

Ga naar je iCal voorkeuren.
    Maak een nieuw account.
    Account Type: CalDAV
    E-mailadres: Vul je iCloud e-mailadres in.
    Paswoord: Je iCloud paswoord
    Server Address: p06-caldav.icloud.com

Even wachten en hup.

Nu staat waarschijnlijk alles dubbel, maar dat los je op door de agenda’s op mijn Mac af te vinken.

De herinneringen app werkt nu ook.

bij mij werkt het!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.