3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    levidhuyvetter

iCloud: kiezen welke bestanden met welk ios device mogen gesynchroniseerd worden

Wij hebben thuis 2 iMacs en 2 iOS devices. Onze iTunes library staat centraal op een server (afp). Nu vroeg ik me af of er een mogelijkheid zal zijn om te kiezen welke muziek, apps, kalenders, … met een bepaald iOS device gesynchroniseerd moet worden.

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar icloud is nog helemaal niet uit, Denk je dat iemand zonder ervaring met icloud antwoord kan geven op je vraag ? Denk je ook dat het nut heeft om die vraag nu al te stellen?

Bijdrager
    iep

Dat kiezen doe je min of meer nu al door in iTunes per iOS apparaat aan te geven wat er gesynct moet worden en wat niet. Als je muziek automatisch wilt syncen houdt dat in dat je ieder apparaat een eigen playlist moet geven. Dat is ook hoe ik het hier heb ingesteld voor mijn oude iPod en mijn iPhone (de iPhone heeft 4x meer opslagcapaciteit dus daar gaat ook meer muziek naartoe wat niet op de iPod past).

Als je MobileMe hebt ingesteld wordt het wat lastiger want die synchroniseert gewoon alles in het account wat betreft contactpersonen en agenda’s. Ik zou daar ook wat meer keuze in willen hebben want ik hoef niet alle contactpersonen die ik op mijn Mac heb op de iPhone te hebben. Het kunnen aangeven welke groepen wel/niet mee mogen zou erg fijn zijn. Of dat er in komt weet niemand want iCloud komt pas deze herfst uit en er is op dit moment nog bar weinig informatie over bekend. We moeten afwachten. Dat geldt overigens ook de nieuwe versies van iOS en iTunes.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.