10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    azertyuiop

iCloud Keychain en smsjes

Hallo,

Ik heb zondag iCloud Keychain ingesteld op mijn iMac, iPhone en iPad.

Dit heb ik meerdere keren geprobeerd om eens te testen maar ik heb een paar keer geen sms van Apple ontvangen, maar ineens kreeg ik gisteren 3 smsjes van Apple met een code in.

Moet ik me nu zorgen maken dat men account gehackt is of zal het eerder die paar achtergebleven smsjes zijn van zondag?

Hebben hier meer mensen last van late smsjes?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ja gisteren een late. Zaterdag aangevraagd.

Vergeet niet op je Mac om de apparaten te authoriseren anders werkt het alsnog niet.

Bijdrager
    azertyuiop

Je kan toch kiezen terwijl kies je ervoor dat je Mac het hoofdapparaat zal ik maar zeggen en dat je via je Mac de toegang geeft of je doet het via dat sms systeem zo heb ik het gedaan via die smsjes of zit ik er compleet naast?

Bijdrager
    SunKeeper

Het eerste apparaat waar je de Sleutelhanger aanzet, daar maak je een iCloud-code mee aan.

Vervolgens maakt het niet meer uit welk ander apparaat je pakt om het ook te activeren, zolang je maar de goede iCloud-code invoert. Er is geen sprake van een hoofdapparaat.
    De tweede stap is invoeren van de code die je per SMS ontvangt op apparaat X. (ligt er aan welk telefoonnummer je de eerste keer hebt aangegeven)

Bij mij duurde het gisteren maar twee minuten. Het staat wel vermeld dat het “even kan duren”.

Bijdrager
    azertyuiop

dat bedoel ik dus;)

Bijdrager
    Afroman

Ik krijg gewoon geen smsjes. En op mijn iPhone en iPad heb ik iOS 7 met de laatste updates. Is er toevallig iets mis?

Bijdrager
    SunKeeper

Kijk even of je telefoonnummer goed staat ingesteld op je iPhone.

Instellingen > iCloud > tap bovenaan op Account (waar je Apple ID achter staat) > Sleutelhanger > Controlenummer

Bij mij staat het ingesteld: (6) 12 34 56 78 dus je telefoonnummer zonder een 0 ervoor. Indien er +310 etc. staat heb je kans dat het daardoor niet werkte.

Bijdrager
    Afroman

Ja die heeft altijd goed ingestaan. Zowel in iCloud als op mijn telefoon.

Bijdrager
    Afroman

Heeft iemand voor mij het emailadres van Apple? Ik wil contact met ze opnemen want het werkt echt niet.

Bijdrager
    SunKeeper

https://getsupport.apple.com/GetproductgroupList.action?locale=nl_NL

Hier kun je aanvragen dat je opgebeld moet worden. Je ontvangt dan een ondersteuningscode op je device, die je moet doorgeven.

Al een keer gebruikt, werkt best goed.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.