16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    nicow101

iCloud is leuk, in theorie..

Ben ik lekker aan het hardlopen, muziek luisterend via m’n iPhone uit de cloud, valt de muziek weg…tja. Het is een geweldig idee in theorie, maar in de praktijk is het verre van ideaal. De essentie is toch altijd en overal al je muziek op je idevice?

Bijdrager
    maartenvt

Ik neem aan dat je bedoeld dat je je geabonneerd hebt op iTunes Match, en dat je geen muziek kon downloaden? De essentie van iTunes Match is niet dat je overal al je muziek op je idevice hebt. Als je de muziek al op je iphone hebt staan, zal deze niet wegvallen door iTunes Match. Ben je muziek aan het downloaden ( uit de cloud ) en dat lukt niet, kan met vele dingen te maken hebben, bijvoorbeeld dat je geen verbinding hebt, of dat je downloaden via 3g niet hebt toegestaan.

Bijdrager
    SunKeeper

iTunes Match is geen Apple-variant op Spotify.

Het lijkt net alsof sommige mensen dat wel denken, heb ik zo het idee.

Bijdrager
    INCTRL

Waarom sla je je muziek niet gewoon lekker fysiek lokaal op je iphone op?

Moderator
    Koen van Tongeren

Ik begrijp het misverstand, maar inderdaad, zoals SunKeeper al zegt is iTunes Match géén streaming muziekdienst. Het is een back-up en synchronisatiedienst. Je kan er hier meer over lezen.

Bijdrager
    1984
    Koen op 31 januari 2012

Het is een back-up en synchronisatiedienst.

Als back-up zou ik hem niet gebruiken zonder een andere back up te hebben .synchronisatiedienst is beter uitgedrukt

Moderator
    unSOUND

Precies. Het “leuke” van online diensten als iCloud ( en anderen ) is dat je afhankelijk van ze wordt.

Op het moment dat een nummer of App uit de cloud verdwijnt > dikke pech voor je.
    Op het moment dat een nieuwere versie niet zo lekker werkt > dikke pech voor je.
    Op het moment dat je even geen ( snel ) internet hebt > dikke pech voor je.

Ik heb thuis een backup van zowel mijn muziek als Apps, en zo goed als altijd van de laatste 2 versies van een App. Mocht een update niet bevallen ga ik gewoon een versie terug.

Bijdrager
    JWB

Klopt, het is geen Spotify, maar iTunes streamt wel degelijk. Hierdoor speelt de muziek wel, maar wordt hij niet (altijd) opgeslagen op iPhone/in iTunes. Dit terwijl je er eigenlijk vanuit gaat, lees: omdat er gezegd dat iTunes Match geen streaming dienst is, hij lokaal is opgeslagen.

Overigens is iTunes Match nog geregeld van het padje. Op mijn iPad weigert hij soms zelfs lokale muziek af te spelen. Zelfs met WiFi!

Bijdrager
    wmaat
    unSOUND op 31 januari 2012

Ik heb thuis een backup van zowel mijn muziek als Apps, en zo goed als altijd van de laatste 2 versies van een App. Mocht een update niet bevallen ga ik gewoon een versie terug.

:grin:

De laatste 2 versies van een app bewaren… waar heb je tijd voor?!

Bijdrager
    storbuzs

Time Machine does it all… Like a boss zelfs;)

Bijdrager
    MichMich
    unSOUND op 31 januari 2012

Verder wel lekker druk enzo?

Bijdrager
    maartenvt

Ik zie een paar foutjes in bovenstaande posts.
    Het is niet zo dat iTunes match nergens geen streaming dienst is, dat is hij namelijk op de appletv wel. Daar kan geen muziek op namelijk, maar kun je al je muziek gewoon afspelen.

@JWB, iTunes, iPhone, iPad streamt niet, hoe kom je hierbij? Alle muziek die in de cloud stond wordt gedownload naar je iphone, ipad enz enz en wordt daarna afgespeeld.

Bijdrager
    SunKeeper

Voor zover ik het begrepen heb wordt het gedownload, maar ondertussen ook gestreamd, zodat het direct afgespeeld kan worden.

Echter zodra je buiten voldoende bereik van een 3G-netwerk bent, kan dat haperen, zoals de TS heeft ervaren.

Bij Wi-Fi heb je daar geen last van, neem ik aan. Correct me if i\’m wrong, zelf heb ik geen iTunes Match.

Moderator
    unSOUND
    wmaat op 31 januari 2012

De laatste 2 versies van een app bewaren… waar heb je tijd voor?!

Wacht maar tot een update verkeerd valt, en je 2 maanden moet wachten op een update… Dan ben je HEEL blij met die backups… ( Ja, eigen ervaring )

Bijdrager
    maartenvt
    SunKeeper op 31 januari 2012

Voor zover ik het begrepen heb wordt het gedownload, maar ondertussen ook gestreamd, zodat het direct afgespeeld kan worden.

Echter zodra je buiten voldoende bereik van een 3G-netwerk bent, kan dat haperen, zoals de TS heeft ervaren.

Bij Wi-Fi heb je daar geen last van, neem ik aan. Correct me if i\\\’m wrong, zelf heb ik geen iTunes Match.

Streamen is spelen vanaf een extern netwerk, dat gebeurd hier niet. Het gedownloade gedeelte wordt afgespeeld, daarom moet je ook even paar seconden wachten voordat een nummer gaat spelen wat nog niet op je iDevice staat. Bij Wifi zou je er ook last van kunnen hebben dat het downloaden hapert, dat is van vele factoren afhankelijk (jouw wifi, je internet provider, …… Apple enz enz) Op een AppleTV wordt niets gedownload.

Bijdrager
    Zaphod_B

Ook op een AppleTV wordt wel degelijk “iets gedownload”. Gewoon op het interne flash geheugen. Wordt netjes gecacht gok ik zo. Streamen = downloaden, alhoewel heel tijdelijk. Na gebruik wordt het meteen weer verwijderd.

iTunes Match is:
    – een streaming dienst
    – een synchronisatiedienst

Je kunt er op je iPhone / iPad / iPod / Mac voor kiezen om:
    – een song, album, etc te downloaden. Dan heb je dus een lokale kopie van je cloudversie van het nummer. Deze blijft gewoon staan tot je ‘m weer verwijdert. Als je dat doet, blijft het in de cloud.
    – te streamen. Dat werkt natuurlijk alleen bij een voldoende snelle verbinding. TS liep waarschijnlijk even door een gebied met slechte dekking…?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.