13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    coppess

iCloud iPhone 2G

Hallo OMT’ers!

Het is een bekend probleem, er zijn een hoop topics over, maar toch krijg ik het niet werkend.

Op een mac met SL kan ik mijn iCloud agenda instellen via CalDAV. Dit wil ik ook graag op mijn iPhone doen.
    Het punt is alleen dat hij zegt dat hij geen verbinding kan maken.

De volgende gegevens heb ik al geprobeerd:
    server: p01-caldav.icloud.com t/m p07-caldav.icloud.com
    gebruikersnaam: mijn apple ID mail (gmail) en mijn me.com adres
    en met en zonder SSL

Maar geen een van allen wil werken… Welke instelling zie ik over het hoofd?

alvast bedankt!

Bijdrager
    Dustin24

Ik vind het überhaupt al een hele stap om IOS 5 op je 2G te zetten…:lol:

Bijdrager
    coppess

hoezo IOS5? ik heb het over CalDAV. Dat wordt ook ondersteund door 3.1.3

Bijdrager
    niels

[s]Je kunt het beste je iCloud account eerst op je Mac toevoegen. Dan zie je in Mail onder Accounts welke IMAP server je dient te gebruiken.

Wat wellicht ook werkt (als je geen Mac hebt) om vanaf iCloud een mailtje te sturen naar jezelf, en daarvan de broncode te bekijken. Daar staat mogelijk ook in welke server is gebruikt.

(Mijn iCloud gebruikt p99-… Op jouw manier kan je dus nog wel even blijven proberen).[/s]

Whoops. Ik las niet goed, dacht dat je Mail bedoelde. Ik dacht niet dat Calendars of Contacts van iCloud nog op een originele iPhone te gebruiken zijn. Misschien dat de methode zoals beschreven voor Mail wel hebt om het ‘servernummer’ te achterhalen.

Bijdrager
    coppess

Bedankt voor je reactie.
    Ik heb gekeken en mijn iCloud gebruikt p02 in Mail. Die heb ik echter ook al geprobeerd.

Bijdrager
    coppess

ow balen. Ik dacht dat CalDAV een universele standaard was.
    iCloud mail heb ik wel aan de praat gekregen op mijn iPhone

Bijdrager
    Rob11111111

Caldav voor agenda kiezen, niet contacten. De p02 gebruiken als die ook werkt voor je mail. En poort 443. Met ssl. Als dat niet werkt dan…..

Bijdrager
    coppess

ik vind het echt ontzettend raar dat dit niet werkt. Waarom zou CalDAV niet werken op een oude iPhone? Het is toch allemaal hetzelfde?

Bijdrager
    BenDover

Ik krijg het ook niet aan de praat op de iPhone 2g, ook niet met je iCloud ID in de URL.

Wat wel lukt is online op de iCloud site je calendar sharen en de link naar je toe emailen.
    Als je de button in je email op je iPhone klikt komt de calendar in je calendar app. (read only)

Bijdrager
    coppess

bedankt BenDover! dat is in ieder geval al iets!

Is er misschien een mogelijkheid om iCloud en Google Calendar (automatisch) synchroon te laten lopen? Dan kan ik Google Calendar op mijn iPhone 2G instellen.

alvast bedankt!

Bijdrager
    coppess

@BenDover, misschien een domme vraag, maar waar staat de share optie?:p

Bijdrager
    BenDover

Onder de edit tekst staan icoontjes, daar op klikken.

Bijdrager
    coppess

ah daaro, bedankt!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.