2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Sipke

iCloud gooit Mail Regels weg na wijziging Apple ID email

Goedendag,

Ik heb mijn AppleID email adres veranderd omdat ik ben overgestapt op een andere Internet Service Provider. Het wachtwoord is gelijk gebleven. Ik heb 3 Macs en gebruik dat AppleID voor iCloud. Ik synchroniseer daarmee o.a. notities, adressen, en documenten.

Wanneer je in iCloud documenten aanvinkt om te synchroniseren, worden ook de Apple Mail regels gesynchroniseerd.

Het probleem was, dat ik op mijn Macs nog ingelogd was met mijn oude Apple ID email adres. Erop vertrouwend dat alle gegevens in iCloud zijn opgeslagen, heb ik uitgelogd op een vd Macs (en daarbij alle iCloud content laten verwijderen van die Mac) en vervolgens opnieuw ingelogd met de nieuwe Apple ID gegevens.

Vervolgens verdwenen al mijn Mail regels voor mijn ogen. Kennelijk staan ze niet meer op de iCloud server, want op mijn andere 2 Macs zijn ze inmiddels ook verdwenen.

Ik heb nog een backup van de ‘syncedrules.plist’ (eigenlijk van de gehele V2 map) maar wanneer ik die terugzet verdwijnen de regels weer opnieuw.

Alle andere iCloud content (Mail, Adressen, documenten etc.) zijn er nog wel en worden netjes gesynchroniseerd.

Weet iemand hoe ik mijn regels weer in iCloud krijg? De work-around is dat ik in iCloud het synchroniseren van documenten en gegevens uitzet, maar dan heb ik dus geen sync van documenten en die oplossing voldoet dus niet.

Ik heb ca. 60 regels met ieder vele subregels. Opnieuw invoeren kost me een hele dag.

Wie helpt?

Dank. Sipke.

Bijdrager
    GoeieDag

Alleen de MessageRules.plist terug zetten?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.