30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:

Bijdrager
    Wankei

icloud gehackt?

Ik heb een oudere ipad die m’n -overigens lieftallige- echtgenote heeft laten vallen. Scherm gebroken en een hoek nogal ingedeukt. Het ding werkt nog maar we kochten toch maar een nieuwer exemplaar. De oude pad gebruik ik hoofdzakelijk nog als .. wekker (muziek vanuit cloud streamen naar bluetooth ontvanger). So far so good. Gisterenavond begon ik mijn arsenaal up te daten (update El Capitan op IMac, IOS9.3 op Iphone op recentere Ipad). Voor deze dingen gebeurt de update feilloos. Met de oudere ipad is er een probleem: na de update dien ik mijn account en paswoord van Icloud in te geven. Dit lukt echter niet omdat er reeds een email adres vermeld staat : “e…..@qq.com “. Dit is uiteraard niet mijn email adres. Inloggen en opstarten lukt niet meer. Ook na een harde reset (beide knoppen ingedrukt houden en via iTunes op de iMac fabrieksinstellingen resetten) helpt niet. Dat stom email adres blijft er staan. En neen, ik heb deze ipad niet ‘gevonden’, en neen ik heb die nooit op abnormale manier gebruikt.. Weet er iemand hoe deze ipad weer aan de praat te krijgen?

Bijdrager
    Pietje13

Gehackt lijkt me onmogelijk als de iPad nooit buitenshuis is geweest. Als ik het goed begrijp werkt jouw iCloud account nog wel op je andere devices (Mac, iPhone en nieuwe iPad. Dat sluit dus uit dat jouw iCloud is gehackt en dat die is veranderd in een ander mail adres. Dat houdt de volgende opties open;

1: Misschien een iCloud account van een grappig neefje/nichtje die het op een verjaardag o.i.d. heeft ingesteld?
    2: Misschien een iCloud account van een reparateur waar je de iPad ooit hebt laten repareren?
    3: Misschien een iCloud account van de vorige eigenaar (dit lijkt me het meest waarschijnlijk, al zie ik niet of je de iPad nieuw of tweedehands had gekocht)
    4: Misschien heeft je echtgenote ooit een mail account account aangemaakt?

Het antwoord op je laatste vraag zal je teleurstellen: je hebt ECHT het wachtwoord van dat iCloud account nodig om de iPad te gebruiken. Dus ga je iPad historie goed terug. Is hij nieuw gekocht? Zo ja: nooit uitgeleend aan iemand of een reparateur? Als dat niet zo is: bel Apple support op en leg uit dat je de bon nog hebt en dat je zeker weet dat het niet jouw account is dat er op vergrendeld staat. Met een beetje mazzel kunnen zij je dan helpen, al vrees ik van niet…

Bijdrager
    Wankei

Jammer. Neen, neen , neen en nog eens neen op de vier vragen. Icloud werkt nog steeds op iphone, iMac en nieuwere ipad..
    De oudere ipad ligt al maanden (sedert de val) op mijn bureau voor wekker te spelen. Ooit nieuw aangekocht en nooit in iemand anders handen geweest, en steeds feilloos gewerkt.

Bijdrager
    Pietje13

Hmm dan zou ik echt even Apple bellen en deze rare situatie uitleggen. Vervelend! Laat je ons de afloop weten?

Bijdrager
    KarelWillem

Heb je wel eens wat zoektermen in Google geprobeerd?

Er gaat een wereld voor je open.:)

In het kort: ‘Is dit een Hack? Ja.’

Bijdrager
    pruus

Heb je al zoek mijn iPad geprobeerd? Als die getoond wordt, dan kun je hem wissen.

Bijdrager
    KarelWillem

Dan zul je toch de code moeten weten die hoort bij het qq.com account. Succes.:)

Bijdrager
    Wankei

@karelwillem. Het lijkt een bende stoute Chinezen te zijn. Hoe komen die in hemelsnaam op mijn ipad terecht?
    @pruus. Als een hard reset niet helpt, zou wissen vanop afstand dan wel helpen? En dan loop ik nog risico om de ‘goeie’ ipad te wissen..
    Op internet lijkt het alsof die ipad in vreemde handen is geweest of dat ik een grote leugenaar met lange vingers ben. Niet dus.
    Ik zit nu op het werk. Ik ga vanavond thuis nog wat experimenteren. Vanavond of morgen post ik een fotootje..

Bijdrager
    KarelWillem

…Het lijkt een bende stoute Chinezen te zijn. Hoe komen die in hemelsnaam op mijn ipad terecht?

Niet.

Ze hacken iCloud accounts. Daarvoor hebben ze geen toegang tot je iPad nodig.

Jij bent niet met een account verbonden met deze specifieke iPad (lees: je wordt niet gezien als de eigenaar), dus op afstand wissen zal ook niet werken.

Bijdrager
    Pietje13

Maar KW: als zijn iCloud account is gehackt, hoe kan het dan dat het nog werkt op zijn andere devices? Ik neem aan dat hij op elke device hetzelfde account gebruikt(e)?

Anoniem

Als je een aankoopbewijs hebt moet je contact opnemen met Apple, die kunnen hem unlocken. Als je dat niet hebt heb je pech, en kun je je iPad enkel nog als presse-papier gebruiken.

Bijdrager
    KarelWillem

Maar KW: als zijn iCloud account is gehackt, hoe kan het dan dat het nog werkt op zijn andere devices? Ik neem aan dat hij op elke device hetzelfde account gebruikt(e)?

Ik ben geen hacker. Shoot me.

Bijdrager
    Pietje13

Haha nee ik snap het, maar dacht misschien heb je er kennis over. Dat blijft voor mij namelijk het vage deel: als “hackers” de iPad niet fysiek in handen hebben gehad zal het via het centrale iCloud account moeten gebeuren en als dat zo is verwacht je dat ze direct elk device van iCloud ID veranderen. Thnx voor je reactie!

Bijdrager
    Wankei

@pietje13 @karelwillem: Het is dus wel degelijk de ipad die gehackt is. Mijn icloud account werkt inderdaad nog feilloos op m’n andere toestellen. Daarnet nog hier vanop dit windows-beest ingelogd. Als ik inlog op icloud zie ik m’n oude ipad nog steeds staan .. (bij Instellingen).
    @zakske: Ik vind het aankoopbewijs nog wel terug. Ik ga toch een poging wagen bij Apple. Als presse-papier dan maar, of aan de muur hangen met een spijker..

Bijdrager
    iMad

Als jij de iPad nog ziet staan op iCloud, heb jij geprobeerd deze te wissen via iCloud?

Bijdrager
    KarelWillem

@pietje13 @karelwillem: Het is dus wel degelijk de ipad die gehackt is. Mijn icloud account werkt inderdaad nog feilloos op m’n andere toestellen…

Kwestietje mazzel dat je andere iPad niet ‘ingenomen’ is?

Bijdrager
    Shmoo

@karelwillem. Het lijkt een bende stoute Chinezen te zijn. Hoe komen die in hemelsnaam op mijn ipad terecht?

Als jij ooit dit soort apps geïnstalleerd hebt in het verleden bijvoorbeeld.
    http://www.macrumors.com/2016/03/22/password-stealing-instaagent-app-reappears/

Veel mensen gebruiken hetzelfde account + wachtwoord overal dan kan het natuurlijk snel gaan.

Bijdrager
    Wankei

Voor de Ongelovige Thomassen:
    IMG_1287.JPG

Morgen een afspraak met Apple Support. Ben een nieuwsgierig.

Bijdrager
    Wankei

Oei. Foto komt er niet door. Hoe zit dat nu weer juist met die ‘img’ code?

Bijdrager
    KarelWillem

Klik op Img hierboven, selecteer het plaatje.

Bijdrager
    Wankei

Voor de Ongelovige Thomassen dus..

@karelwillem (thanks) Ik ben niet zo gebrand op en dus ook geen gebruiker van whatsapp, instagram, Facebook e.d.
    Mijn paswoord voor Apple Store en aanverwanten is uniek (alleen dààrvoor) en meterslang..
    Ben nieuwsgierig wat Apple Support gaat vertellen. Wordt vervolgd.

Bijdrager
    Wankei

@imad: De iPad maakt wél connectie met het internet maar iCloud of ‘Find my iPhone’ kunnen de gehackte iPad blijkbaar niet aanspreken en dus ook niet wissen. Maar ik vermoed dat een hard reset naar fabrieksinstellingen al even straf is is dan het wissen vanop afstand.

Geblokkeerd
    Anoniem

Je kunt de iPad makkelijk in DFU mode zetten en dan opnieuw instellen via iTunes! Geen wachtwoord voor nodig. ?

Bijdrager
    Shmoo

Morgen een afspraak met Apple Support. Ben een nieuwsgierig.

Ben nieuwsgierig wat Apple Support gaat vertellen. Wordt vervolgd.

Kan ook niet wachten.

Bijdrager
    KarelWillem
    Shyos op 24 maart 2016

Je kunt de iPad makkelijk in DFU mode zetten en dan opnieuw instellen via iTunes!…

Is dat serieus zo makkelijk?! Waarom dit hele topic dan?

Bijdrager
    Wankei

Naar Apple Support getelefoneerd, maar niet echt een oplossing gekregen. Op basis van een Order Number zouden mij een factuur opsturen en met die factuur dien ik dan nog eens terug te telefoneren. Maar ze vonden het Order Number niet terug en toen werd de verbinding verbroken. Wel vriendelijk kerel aan de lijn. Het leek me wel dat er iets aan te doen viel, als ik de factuur maar had..

Maar op internet vondt een collega dit:

http://www.cnet.com/news/apples-ios-9-3-glitching-some-older-ipads/

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/ios-9-3-crasht-uw-oudere-ipad/article-normal-682925.html?utm_source=Newsletter-24/03/2016&utm_medium=Email&utm_campaign=Newsletter-RNBDATANNL&M_BT=1466856496779

Alhoewel mijn ipad met zo’n smal connectortje is zou het kunnen dat er een update naar IOS9.3 probleem is?
    Wordt vervolgd

Bijdrager
    GoeieDag
    KarelWillem op 24 maart 2016

Is dat serieus zo makkelijk?! Waarom dit hele topic dan?

Misschien in de gehackte versie wel, maar normaliter helpt dat uiteraard geen zier. Ze zijn niet gek bij Apple!!

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    Wankei

@shmoo. Ik vrees er voor!
    Ik heb de ipad uit mijn icloud account verwijderd en het ding mooi weggeborgen. Tot er betere tijden komen.:)
    Bedankt allen voor de reacties!

Bijdrager
    iDEOwen

Dat met die andere Apple ID heeft iig niets te maken het probleem waardoor iOS 9.3 is terug getrokken (ik heb zelf een iPad 2 die ik daardoor niet meer kon activeren). In mijn geval was een restore van mijn iPad wel te doen, en daarna werkte het activeren wel. (maar nogmaals, dat is een andere issue dan wat jij hebt).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.