4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    darkdopke

iCloud foto's niet in iPhone opslag??

Hallo allemaal,

Na een tijdje gewerkt te hebben met een surface ben ik weer terug in het apple ecosysteem. Nu ben ik alle foto’s die ik op mijn google account had staan over aan het zetten in mijn iCloud foto bibliotheek. Dit doe ik allemaal op mijn macbook. Nu zie ik echter ook dat deze foto’s automatisch opslag ruimte in beslag nemen op mijn iPhone. Waarom kan de iPhone niet gewoon toegang krijgen tot de foto’s in iCloud zonder dat deze allemaal op mijn iPhone worden opgeslagen? Dat is toch juist het idee achter iCloud?

Wellicht doe ik iets fout en kunnen jullie me misschien helpen!

Groet,

Robin

Bijdrager
    Beech

Heb je op je iPhone bij Instellingen/Foto’s en Camera aangevinkt: “Optimaliseer iPhone opslag” ?

Bijdrager
    darkdopke

Bedankt voor je reactie.

Ja dat heb ik aangevinkt, maar er blijft opslag toegewezen worden aan foto’s…

Bijdrager
    tarun

Het idee is dat op je iPhone thumbnails van de foto’s staan. Dat neemt heel weinig ruimte in. Foto’s die je onlangs gemaakt of bekeken hebt staan ook op je iPhone totdat die ruimte nodig is voor andere zaken. Dat kan je zelf niet beĆÆnvloeden, behalve door te kiezen voor “Optimaliseer iPhone opslag” zoals Beech adviseert.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.