30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:

Bijdrager
    awwexl

iCloud Foto's Mac probleem

Ik heb een schone installatie gedaan van mijn iMac. Nu probeer ik de iCloud fotobibliotheek opnieuw te laden. Het aantal foto’s lijkt wel te kloppen maar de foto’s worden niet gedownload op de computer terwijl ik dat wel heb aangegeven in de voorkeuren. Op alle andere apparaten blijft het goed werken maar op de IMac blijven wolkjes staan in de foto’s. Het lijkt erop dat de start goed was maar na enkele uren ermee is gestopt. De fotobibliotheek is 1,52gb groot bij het aantal foto’s van circa 33.000.
    Uitloggen bij iCloud en opnieuw inloggen heb ik geprobeerd.
    Bibiliotheek herstellen ook.
    Nieuwe systeembibliotheek aanmaken heb ik ook geprobeerd.
    Wie kan me verder helpen?

Bijdrager
    Shmoo

Schakel die functie in en laat je computer gewoon een een nacht aanstaan met de Foto’s app open.

Je bent niet alleen op iCloud. Er zijn meer mensen die gebruik maken van de server en die niet 33.000 foto’s willen downloaden/syncen. Zoiets kost gewoon extreem veel tijd.

Bijdrager
    awwexl

Dat heb ik eigenlijk al meerdere dagen nachten gedaan. Dit heeft niet tot een oplossing geleid.

Bijdrager
    Shmoo

Misschien kun je gewoon een andere dienst gebruiken voor zoveel volume. Een dienst dat een beetje op schaalbaarheid is gebouwd ipv dit huis tuin ene keuken speelgoed software van Apple.

Flickr en dat soort diensten zijn hier vooral goed in. Dropbox kan ook heel goed dit soort volume qua bestanden regelenen maar dan heb je geen bewerk-tools.

Bijdrager
    awwexl

Ik vind dat echt een allerlaatste optie. Ik ga vandaag maar eens met Apple bellen.

Bijdrager
    Beech

1,52 GB is toch niets voor 33.000 foto’s ? Klopt dit wel ?

Bijdrager
    awwexl

Dat is dus ook het probleem. De lokale bibiliotheek op de harde schijf is zo klein. Dit komt doordat hij de foto’s niet download op de iMac.

Bijdrager
    McMeller

Mag ik weten bij welke provider je zit?

Beech op 26 april 2017

1,52 GB is toch niets voor 33.000 foto’s ? Klopt dit wel ?

awwexl op 26 april 2017

Dat is dus ook het probleem. De lokale bibiliotheek op de harde schijf is zo klein. Dit komt doordat hij de foto’s niet download op de iMac.

Ik interpreteerde je woorden ook verkeerd. Maar nu is het duidelijk.

Bijdrager
    awwexl

Telfort!

Bijdrager
    McMeller
    awwexl op 28 april 2017

Telfort!

OK, ik zit bij Caiway en heb de afgelopen dagen problemen met Apple-diensten. De provider is op de hoogte.

Wat het bij mij voor een groot gedeelte oploste, is het gebruiken van een andere DNS. Zegt dat je iets of kan ik je helpen dit te proberen?

Bijdrager
    awwexl

Inmiddels is het probleem via Apple Care naar Nederland naar engineers in Ierland gestuurd.

Bijdrager
    McMeller

OK, op zichzelf is dat fijn maar het lijkt mij het proberen waard.

Bijdrager
    awwexl

Nee niet zoveel. Ik zou het heel fijn vinden wanneer je me helpt.

Bijdrager
    McMeller

DNS staat voor Domain Name System. DNS vertaalt IP-adressen naar domeinen en andersom. Min of meer de navigator van het internet.

Het soort probleem dat jij ervaart kan samenhangen met een probleem met de internetverbinding. Een andere DNS instellen kan helpen, het is het proberen waard.

Dit kan op twee manieren. Namelijk voor al je apparaten tegelijk, in de router, of op één apparaat specifiek. In de router wijzigen is niet heel moeilijk maar het scheelt per model hoe dit in zijn werk gaat.

Daarom zou ik zeggen, doe het allereerst alleen op je iMac. Dit doe je in de netwerk-instellingen in Systeemvoorkeuren. Je kunt de DNS van Google eens proberen, 8.8.8.8.

Bijdrager
    awwexl

DNS staat voor Domain Name System. DNS vertaalt IP-adressen naar domeinen en andersom. Min of meer de navigator van het internet.
    Het soort probleem dat jij ervaart kan samenhangen met een probleem met de internetverbinding. Een andere DNS instellen kan helpen, het is het proberen waard.
    Dit kan op twee manieren. Namelijk voor al je apparaten tegelijk, in de router, of op één apparaat specifiek. In de router wijzigen is niet heel moeilijk maar het scheelt per model hoe dit in zijn werk gaat.
    Daarom zou ik zeggen, doe het allereerst alleen op je iMac. Dit doe je in de netwerk-instellingen in Systeemvoorkeuren. Je kunt de DNS van Google eens proberen, 8.8.8.8.

Tot nu toe nog geen succes. Ik heb enkel de dns gewijzigd in de iMac.

Bijdrager
    McMeller

Vervolgens je Mac ook opnieuw opgestart? En voor de zekerheid: heb je niet Wifi én Ethernet actief en het slechts voor één van beiden gewijzigd?

Bijdrager
    awwexl

Vervolgens je Mac ook opnieuw opgestart? En voor de zekerheid: heb je niet Wifi én Ethernet actief en het slechts voor één van beiden gewijzigd?

Ja opnieuw opgestart. iMac is enkel met wifi verbonden.

Bijdrager
    McMeller

OK, waarschijnlijk haalt het dan niks uit maar ik zou het even aankijken.

Bijdrager
    awwexl

De AppleCare medewerker (waar ik circa 70 min. telefonisch contact mee heb gehad) gaf aan dat waarschijnlijk de fotobibliotheek opnieuw moet worden opgebouwd.

Bijdrager
    McMeller
    awwexl op 28 april 2017

De AppleCare medewerker (waar ik circa 70 min. telefonisch contact mee heb gehad) gaf aan dat waarschijnlijk de fotobibliotheek opnieuw moet worden opgebouwd.

Op je computer?

Bijdrager
    awwexl

OK, waarschijnlijk haalt het dan niks uit maar ik zou het even aankijken.

Je bedoeld bekabeld aansluiten?

Bijdrager
    awwexl

Op je computer?

Nee dat moeten de engineers op de servers doen vanuit Ierland. De iMac komt dan in de onderzoeksmodus.

Bijdrager
    McMeller
    awwexl op 28 april 2017

Je bedoeld bekabeld aansluiten?

Dat heeft altijd de voorkeur maar is niet wat ik bedoel. Gewoon even afwachten of de DNS-wijziging iets uithaalt.

Bijdrager
    McMeller
    awwexl op 28 april 2017

Nee dat moeten de engineers op de servers doen vanuit Ierland. De iMac komt dan in de onderzoeksmodus.

Nooit eerder meegemaakt. Wel al eens de lokale bibliotheek weggegooid en een nieuwe aangemaakt?

Bijdrager
    awwexl

Nooit eerder meegemaakt. Wel al eens de lokale bibliotheek weggegooid en een nieuwe aangemaakt?

Ja al meerdere keren nieuwe systeembibliotheken aangemaakt. Ook een nieuw gebruikersaccount aangemaakt op de iMac en daar een nieuwe bibliotheek aangemaakt. Dit heeft geen oplossing geboden.

Bijdrager
    awwexl

OK, ik zit bij Caiway en heb de afgelopen dagen problemen met Apple-diensten. De provider is op de hoogte.
    Wat het bij mij voor een groot gedeelte oploste, is het gebruiken van een andere DNS. Zegt dat je iets of kan ik je helpen dit te proberen?

Ik besef me ineens dat ik ook deze problemen de laatste week heb. Inloggen op AppleID accounts gaat moeizaam en/of soms niet.

Bijdrager
    McMeller

Bij mij lukt bijvoorbeeld zoeken naar iOS-updates niet, tenzij ik via de DNS van Google ga.

Bijdrager
    awwexl

Bij mij lukt bijvoorbeeld zoeken naar iOS-updates niet, tenzij ik via de DNS van Google ga.

Tot nu toe heeft bij mij het wijzigen naar de DNS van google nog niets uitgehaald. Kan het helpen om een andere DNS te proberen? Of moet ik nog wachten?

Bijdrager
    McMeller

Je kunt ook proberen de DNS in je router te wijzigen. Is je router je modem van Telfort?

Bijdrager
    awwexl

Je kunt ook proberen de DNS in je router te wijzigen. Is je router je modem van Telfort?

Ja!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.