8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Jelmerb

iCloud foto's in Foto's app OSX

Beste,

Dit weekend is mijn macbook gestolen. Op mijn gestolen mac maakte ik gebruik van de foto’s app. Gelukkig heb ik al mijn foto’s geupload in iCloud. Deze kan ik online nog steeds benaderen. Inmiddels ben ik in het bezit van een nieuwe macbook. Mijn vraag is nu: hoe krijg ik mijn online iCloud foto’s bibliotheek weer “overgezet” in de foto’s op mijn macbook?

Alvast veel dank voor de hulp!

Groet,
    Jelmer

Bijdrager
    Shmoo

inloggen met hetzelfde iCloud account en Foto’s activeren.

Bijdrager
    Jelmerb

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb op mijn nieuwe MacBook mijn Apple id ingesteld. Bij het opstarten van de foto’s app in OSX kreeg ik de melding dat er geen bibliotheek gevonden kon worden. Ik kon alleen een nieuwe aanmaken. Als ik dat doe opent foto’s app een nieuwe lege bibliotheek. Doe ik iets fout?

Groet,
    Jelmer

Bijdrager
    Shmoo

Systeemvoorkeuren > iCloud > aanmelden > Foto’s (checkboxje) activeren.

Zodra je dat doet met het juiste account waar foto’s in de iCloud staan zullen deze gevonden moeten worden door de Foto’s app.

Bijdrager
    tarun

Je zal de eerste keer dat je Fotos opstart een lege bibliotheek moeten maken. Maak daar de systeem bibliotheek van. (Voorkeuren > knop [Gebruik als systeembibliotheek])

In die bieb worden de foto’s uit iCloud gedownload.

Bijdrager
    Jelmerb

Top veel dank!

Inmiddels heb ik een nieuwe bibliotheek aangemaakt en deze ingesteld als systeembibliotheek. Mijn foto’s (c.a. 50.000) verschijnen nu langzaam in de Foto’s app. Enige dat ik nog niet zie, is mijn oude mappenstructuur. Deze is in iCloud wel gewoon zichtbaar. Moet ik hiervoor nog iets instellen, of verschijnt de structuur nadat alle foto’s naar mijn MacBook zijn gedownload?

Groet,
    Jelmer

Bijdrager
    tarun

Gewoon wachten. Ook die wordt gedownload. Kan wel een paar dagen duren met 50k foto’s.

Bijdrager
    Jelmerb

Ok top:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.